X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Hogyan üzemeltessünk szakszerűen irodaházakat járványveszély idején? – beszélgetés Győri Gyulával

2020. Május 27. Urbanisztika
Lassan visszatér az élet a bevásárlóközpontokba, irodaházakba, egyre nagyobb kapacitással üzemelnek a kereskedelemi ingatlanok. A CPI jelentős ingatlanportfóliója miatt számos tapasztalattal és jelentős szakértelemmel rendelkezik az épületüzemeltetés területén is. Győri Gyulával, a CPI Hungary Facility Management igazgatójával most a járvány elleni felkészülésről beszélgettünk az irodaházakban, illetve szót ejtettünk arról is, hogy milyen intézkedéseket érdemes szakmai alapon meghozni.

– A COVID-19 miatt szinte az egyik pillanatról a másikra az épületekben dolgozók vagy az oda érkező ügyfelek száma drasztikusan visszaesett. Hogyan érinti a vírus a házak üzemeltetését?

– Természetesen a járvány érinti a mi irodaházainkat, bevásárlóközpontjainkat is, és mivel nem  egészségügyi intézményekről beszélünk, ezért külön javaslatokat adunk és szabályokat hozunk az épületek közös területein való mozgásra és tartózkodásra a bérlőink számára. A higiénia állapotok fokozott felügyelete, fenntartása, a felületek fertőtlenítése és a légállapotok beállítása az ajánlásoknak megfelelően szinte már alapüzemeltetési feladatnak látszik ebben a különleges helyzetben. Fontosnak tartjuk, hogy a bérlőink számára folyamatosan jelezzük: mit tervezünk bevezetni, illetve igény esetén segítünk is azokban a lépésekben, illetve üzemeltetési eljárásokban, amik ebben a helyzetben az irodahasználókat érintik.

– Sokan talán úgy képzelik el, hogy kitört a járvány, és szinte azonnal kiürültek az irodaházak. De hogyan zajlott az üzemeltetés a valóságban az elmúlt időszakban?

– A rémhírekkel ellentétben ezek az épületek nem elhagyott irodaházak, amelyek bejárati ajtaján lakatok lógnak, hanem ugyanolyan komfortszintet biztosító épületek, amelyeken az előírt üzemeltetési feladatokat, illetve a COVID-19 által megkövetelt biztonsági intézkedéseket végrehajtjuk. Folyamatosan ellenőrizzük az épület minden rendszerét, az épületek ugyanúgy működnek, nem álltak le, igaz, a bérlői jelenlét és aktivitás jelentősen csökkent, viszont nagyon sok berendezés működésére ez nincs is kihatással, ami csökkent, az értelemszerűen a bérlői dedikált energiafelhasználás.

– Hogyan készül fel a CPI a bérlők visszatérésére, hiszen a vállalat jelentős épületállománnyal rendelkezik Magyarországon?

– A vállalaton belül munkacsoportot hoztunk létre, hogy épületeink komfortja és használhatósága érdekében be tudjuk vezetni az új eljárásokat, amelyek segítségével a járvány okozta problémákat kezelni tudjuk. Vizsgáljuk, hogy miképpen tudjuk a megfelelő légállapotokat és higiéniai feltételeket a gépészeti rendszerünkbe integrálni, illetve azt magasabb szintre emelni. Emellett elemezzük, hogy az épületünkben való közlekedést, távolságtartást hogyan tudjuk megreformálni. A munkacsoport kutatja a rövid- és hosszútávú intézkedések és eljárásrendek lehetséges módozatait, hogy az épületeinkben a  bérlőinkhez legjobban illeszkedő megoldásokat tudjuk alkalmazni a jövőben.

Nem utolsó szempont az sem, hogy a felmerült problémákat megfelelő tudományos háttérrel tudjuk megvizsgálni – kiszűrve a vélt és alaptalan félelmeket –, így bérlőink és saját magunk számára is megfelelő szakmai alapot tudunk létrehozni. Nyilván az olyan eljárásrendeket, amelyek túlzónak hatnak, de felhasználói szinten a legnagyobb megnyugvást okozzák, nem zárjuk ki, viszont szakmai alapot ezek sem nélkülözhetnek.

 – Konkrétan hogyan kommunikálnak a bérlőikkel, milyen preventív magatartás ajánlott a dolgozók számára?

– Egyes higiéniai intézkedéseket már februárban bevezettünk, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy épületeink használata a helyzethez mérten kielégítő legyen, illetve a meghozott szabályokkal az alapfunkció ne sérüljön. Tájékoztatjuk a bérlőket az előírásokról (pl. maszk, távolságtartás), így folyamatos az információközlés mailben és az épületeken kihelyezett figyelemfelhívó, illetve az eljárásrendet tartalmazó táblákkal, továbbá kijelzőinken kisfilmek formájában mutatjuk be az irodaház használatát. 

– Felmerült a kérdés az elmúlt hetekben, hogy a sokáig nem használt vízvezetékekben kórokozók jelenhetnek meg. Tehát kell-e tartani a legionella vírustól? Hol és hogyan fordulhat elő egyáltalán ez a vírus?

– A legionella veszély nem csak most mutatkozott meg, ezért erre már több éve kialakult eljárásrend van. A jelenlegi helyzet nyilván ezt egy kicsit előtérbe helyezi, azonban a saját magunk által kialakított eljárásrendek és kockázatelemzések megadják az alapot arra, hogy ezeket a veszélyeket működésünk során kizárjuk. Mint említettem, épületeinken nincs lakat, ugyanolyan rendben működnek, illetve az ilyen veszélyforrásokat okozó vízvételi helyeket, pangó helyeket eddig is napi szinten kezeltük, ezután sem történik másként.

– Milyen tapasztalatokkal gazdagodik egy épületüzemeltető a járvány kapcsán?

– Az biztos, hogy a járványveszély kihat a jövő üzemeltetési stratégiáira és szinte az épülettel kapcsolatos minden mozzanatra. A jövőben másképpen fogunk gondolni a beléptetésre, az érintésmentes szolgáltatásokra és a használati eszközökre. Ráadásul ez nem csupán technikai kihívás, hanem költségoldalról is más szemléletet követel meg tőlünk majd a jövőben.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Hogyan üzemeltessünk szakszerűen irodaházakat járványveszély idején? – beszélgetés Győri Gyulával

Lassan visszatér az élet a bevásárlóközpontokba, irodaházakba, egyre nagyobb kapacitással üzemelnek a kereskedelemi ingatlanok. A CPI jelentős ingatlanportfóliója miatt számos tapasztalattal és jelentős szakértelemmel rendelkezik az épületüzemeltetés területén is. Győri Gyulával, a CPI Hungary Facility Management igazgatójával most a járvány elleni felkészülésről beszélgettünk az irodaházakban, illetve szót ejtettünk arról is, hogy milyen intézkedéseket érdemes szakmai alapon meghozni.

– A COVID-19 miatt szinte az egyik pillanatról a másikra az épületekben dolgozók vagy az oda érkező ügyfelek száma drasztikusan visszaesett. Hogyan érinti a vírus a házak üzemeltetését?

– Természetesen a járvány érinti a mi irodaházainkat, bevásárlóközpontjainkat is, és mivel nem  egészségügyi intézményekről beszélünk, ezért külön javaslatokat adunk és szabályokat hozunk az épületek közös területein való mozgásra és tartózkodásra a bérlőink számára. A higiénia állapotok fokozott felügyelete, fenntartása, a felületek fertőtlenítése és a légállapotok beállítása az ajánlásoknak megfelelően szinte már alapüzemeltetési feladatnak látszik ebben a különleges helyzetben. Fontosnak tartjuk, hogy a bérlőink számára folyamatosan jelezzük: mit tervezünk bevezetni, illetve igény esetén segítünk is azokban a lépésekben, illetve üzemeltetési eljárásokban, amik ebben a helyzetben az irodahasználókat érintik.

– Sokan talán úgy képzelik el, hogy kitört a járvány, és szinte azonnal kiürültek az irodaházak. De hogyan zajlott az üzemeltetés a valóságban az elmúlt időszakban?

– A rémhírekkel ellentétben ezek az épületek nem elhagyott irodaházak, amelyek bejárati ajtaján lakatok lógnak, hanem ugyanolyan komfortszintet biztosító épületek, amelyeken az előírt üzemeltetési feladatokat, illetve a COVID-19 által megkövetelt biztonsági intézkedéseket végrehajtjuk. Folyamatosan ellenőrizzük az épület minden rendszerét, az épületek ugyanúgy működnek, nem álltak le, igaz, a bérlői jelenlét és aktivitás jelentősen csökkent, viszont nagyon sok berendezés működésére ez nincs is kihatással, ami csökkent, az értelemszerűen a bérlői dedikált energiafelhasználás.

– Hogyan készül fel a CPI a bérlők visszatérésére, hiszen a vállalat jelentős épületállománnyal rendelkezik Magyarországon?

– A vállalaton belül munkacsoportot hoztunk létre, hogy épületeink komfortja és használhatósága érdekében be tudjuk vezetni az új eljárásokat, amelyek segítségével a járvány okozta problémákat kezelni tudjuk. Vizsgáljuk, hogy miképpen tudjuk a megfelelő légállapotokat és higiéniai feltételeket a gépészeti rendszerünkbe integrálni, illetve azt magasabb szintre emelni. Emellett elemezzük, hogy az épületünkben való közlekedést, távolságtartást hogyan tudjuk megreformálni. A munkacsoport kutatja a rövid- és hosszútávú intézkedések és eljárásrendek lehetséges módozatait, hogy az épületeinkben a  bérlőinkhez legjobban illeszkedő megoldásokat tudjuk alkalmazni a jövőben.

Nem utolsó szempont az sem, hogy a felmerült problémákat megfelelő tudományos háttérrel tudjuk megvizsgálni – kiszűrve a vélt és alaptalan félelmeket –, így bérlőink és saját magunk számára is megfelelő szakmai alapot tudunk létrehozni. Nyilván az olyan eljárásrendeket, amelyek túlzónak hatnak, de felhasználói szinten a legnagyobb megnyugvást okozzák, nem zárjuk ki, viszont szakmai alapot ezek sem nélkülözhetnek.

 – Konkrétan hogyan kommunikálnak a bérlőikkel, milyen preventív magatartás ajánlott a dolgozók számára?

– Egyes higiéniai intézkedéseket már februárban bevezettünk, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy épületeink használata a helyzethez mérten kielégítő legyen, illetve a meghozott szabályokkal az alapfunkció ne sérüljön. Tájékoztatjuk a bérlőket az előírásokról (pl. maszk, távolságtartás), így folyamatos az információközlés mailben és az épületeken kihelyezett figyelemfelhívó, illetve az eljárásrendet tartalmazó táblákkal, továbbá kijelzőinken kisfilmek formájában mutatjuk be az irodaház használatát. 

– Felmerült a kérdés az elmúlt hetekben, hogy a sokáig nem használt vízvezetékekben kórokozók jelenhetnek meg. Tehát kell-e tartani a legionella vírustól? Hol és hogyan fordulhat elő egyáltalán ez a vírus?

– A legionella veszély nem csak most mutatkozott meg, ezért erre már több éve kialakult eljárásrend van. A jelenlegi helyzet nyilván ezt egy kicsit előtérbe helyezi, azonban a saját magunk által kialakított eljárásrendek és kockázatelemzések megadják az alapot arra, hogy ezeket a veszélyeket működésünk során kizárjuk. Mint említettem, épületeinken nincs lakat, ugyanolyan rendben működnek, illetve az ilyen veszélyforrásokat okozó vízvételi helyeket, pangó helyeket eddig is napi szinten kezeltük, ezután sem történik másként.

– Milyen tapasztalatokkal gazdagodik egy épületüzemeltető a járvány kapcsán?

– Az biztos, hogy a járványveszély kihat a jövő üzemeltetési stratégiáira és szinte az épülettel kapcsolatos minden mozzanatra. A jövőben másképpen fogunk gondolni a beléptetésre, az érintésmentes szolgáltatásokra és a használati eszközökre. Ráadásul ez nem csupán technikai kihívás, hanem költségoldalról is más szemléletet követel meg tőlünk majd a jövőben.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC