X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Így alakítsunk ki biztonságos irodát járvány idején – beszélgetés a Cushman&Wakefield szakértőivel

2020. Május 19. Urbanisztika
A Cushman&Wakefield kidolgozta az ún. 6 feet office koncepcióját, hogy a dolgozók biztonságos és egészséges körülmények között térhessenek vissza a munkahelyeikre szerte a nagyvilágban. A vállalat budapesti irodája már ezek alapján nyitott újra. Az új koncepcióról és a járvány okozta változásokról beszélgettünk a vállalat két szakértőjével, Csikós Ádám projekt menedzsment üzletágvezetővel és Rézsó István üzletfejlesztési vezetővel.

A járvány miatt előtérbe került a társadalmi távolságtartás, és bár a pandémia lecsengőben van, így lassan visszatérhetünk majd az irodákba, valószínűleg még egy jó ideig tartanunk kell egymástól egy egészséges távolságot. Ez az angol mértékegység szerint 6 láb, ami nagyjából 1,8 méter. Ennek alapján a Cushman & Wakefield kidolgozta a 6 feet office koncepcióját. Mit jelent ez pontosan? Mire koncentrál, milyen szempontokat vesz figyelembe?

Ádám: Kiindulópontként válasszuk ketté az irodába való visszatérés rövidtávú és a távolabbi jövőbe mutató realizálását. A C&W által kidolgozott 6 feet office rendszer a jelenlegi, átmeneti helyzetre javasol megoldásokat. Ennek valóban része a dolgozók közötti távolságtartás, amit az irodaterület átrendezésével, valamint a használható munkahelyek és a közlekedési útvonalak jelölésével oldunk meg. Emellett viszont nagyon fontos a megfelelő kommunikáció, hiszen minden rendszer annyira erős, amennyire az azt használók betartják. Emellett nem szabad elfeledkezni az emelt szintű takarításról és az épület felkészítéséről sem, hiszen a bérleménybe is be kell jutni valahogy.

István: A kereskedelmi ingatlanok közös területeinek előkészítése, a gépészeti rendszerek megfelelő beállítása (bérlői területen is) a Tulajdonos hatásköre. Tapasztalatunk szerint jelenleg ennek mértéke ingatlanonként változó, van, ahol a közös területeken előírás a maszk és kesztyű viselése, van, ahol egyszerűen a használókra bízzák, hogy milyen feltételek mellett térnek vissza az irodákba. Az általunk üzemeltetett ingatlanokra kidolgoztunk egy információs kampányt, amely ajánlások, használati útmutatások (mosdók, liftek, recepciók, stb.) mentén segíti a visszatérni vágyó bérlőket és vendégeiket.

Hogyan lehet a koncepció szerint különböző tevékenységeket végezni? Említsünk egy példát, hogy kézzelfoghatóvá tegyük a változásokat: a munkaállomások hogyan legyenek elhelyezve, hogyan lehet tárgyalni vagy ötletelni?

Ádám: Ahogy az előbb említettük, a munkahelyeknél fontos a 6 láb, a nagyjából 2 méter távolság tartása. Ezt a legjobban az asztalok ritkításával érhetnénk el, de mivel lehet, hogy ez a megoldás csupán néhány hétre szól, ezért a saját irodánkban mi „sakktáblaszerűen” jelöltük ki a használható munkahelyeket. Itt talán még fontos kiemelni a munkahelyek mellett biztonságos távolságra lerakott lábnyomokat, ahonnan állva tudunk beszélgetni a kollégánkkal. A távolságtartás miatt a tárgyalók kapacitását is jelentősen csökkentettük.

Hosszabb távon, ha elmúlik a járvány, mennyire fog visszarendeződni az eredeti irodai térstruktúra és munkakultúra, illetve a járvány tapasztalatai hogyan épülnek be hosszútávon az irodák alaprajzi elrendezésébe, vagy éppen a munkafolyamatokba?

Ádám: Nehéz a jövőbe látni, de az elmúlt néhány hétnek volt két fontos tapasztalata. Egyrészt a home office működőképes, még olyan esetekben is, amit korábban nem gondoltunk volna. Másrészt, ami ennek kicsit ellentmond, az az, hogy a home office hosszú távon viszont nem működik. Elsősorban a személyes interakcióra való igény miatt, hiszen semmilyen telefonos beszélgetés vagy videokonferencia nem pótolhatja a személyes találkozásokat. Ez különböző mértékben minden irodai munkára jellemző. Harmadrészt a legtöbbünk otthona nincs felkészítve a munkára. Ugyan laptoppal és telefonnal szinte bárhonnan tudunk dolgozni, de nem mindegy, hogy ezt esetleg a kanapé szélére kucorodva egy írás és egy matekóra között tesszük.

Egyszóval irodákra szükség lesz, de az biztos, hogy másmilyen irodákra lesz szükség. A flexibilis munkavégzés várható elterjedésével azok a funkciók kerülnek majd előtérbe, amit az otthonunk nem tud ellátni, tehát én azt várom, hogy több lesz a tárgyaló és az informális megbeszélésekre alkalmas terület. Ez beleillik amúgy az elmúlt évek trendjébe. Ahogy az is már tendencia, hogy vonzóvá kell tenni az irodát a dolgozók számára. Az persze cégenként változni fog, hogy ezt kényelmes székekkel, nagy monitorokkal vagy éppen finom kávéval érjük majd el.

Mi lesz például az egyterű irodakoncepcióval és a közösségi terekkel, amelyek ma a munkaállomások kárára erőteljesen előtérbe kerültek?

Ádám: Sokan tekintettek az egyterű irodákra, mint a pokol földi megtestesülésére az elmúlt időszakban. Én viszont azt hiszem, hogy ez egy valós igényt kiszolgáló megoldás. Nemcsak a dolgozók bezsúfolására, hanem az információáramlás elősegítésére. Ahogy említettem, a közösségi terek szerepe növekedni fog, a munkahelyek esetében viszont a flexibilitás és az átrendezhetőség nagyobb hangsúlyt kap. Érdekes lesz megfigyelni, hogy az elkövetkező években az egyes cégek milyen irányba mozdulnak el a saját igényeiknek megfelelően. A mi Workplace Consultancy csapatunk már kapott felkérést ezeknek a változó igényeknek a felmérésére.

Fotók: Cushman&Wakefield - illusztráció

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Így alakítsunk ki biztonságos irodát járvány idején – beszélgetés a Cushman&Wakefield szakértőivel

A Cushman&Wakefield kidolgozta az ún. 6 feet office koncepcióját, hogy a dolgozók biztonságos és egészséges körülmények között térhessenek vissza a munkahelyeikre szerte a nagyvilágban. A vállalat budapesti irodája már ezek alapján nyitott újra. Az új koncepcióról és a járvány okozta változásokról beszélgettünk a vállalat két szakértőjével, Csikós Ádám projekt menedzsment üzletágvezetővel és Rézsó István üzletfejlesztési vezetővel.

A járvány miatt előtérbe került a társadalmi távolságtartás, és bár a pandémia lecsengőben van, így lassan visszatérhetünk majd az irodákba, valószínűleg még egy jó ideig tartanunk kell egymástól egy egészséges távolságot. Ez az angol mértékegység szerint 6 láb, ami nagyjából 1,8 méter. Ennek alapján a Cushman & Wakefield kidolgozta a 6 feet office koncepcióját. Mit jelent ez pontosan? Mire koncentrál, milyen szempontokat vesz figyelembe?

Ádám: Kiindulópontként válasszuk ketté az irodába való visszatérés rövidtávú és a távolabbi jövőbe mutató realizálását. A C&W által kidolgozott 6 feet office rendszer a jelenlegi, átmeneti helyzetre javasol megoldásokat. Ennek valóban része a dolgozók közötti távolságtartás, amit az irodaterület átrendezésével, valamint a használható munkahelyek és a közlekedési útvonalak jelölésével oldunk meg. Emellett viszont nagyon fontos a megfelelő kommunikáció, hiszen minden rendszer annyira erős, amennyire az azt használók betartják. Emellett nem szabad elfeledkezni az emelt szintű takarításról és az épület felkészítéséről sem, hiszen a bérleménybe is be kell jutni valahogy.

István: A kereskedelmi ingatlanok közös területeinek előkészítése, a gépészeti rendszerek megfelelő beállítása (bérlői területen is) a Tulajdonos hatásköre. Tapasztalatunk szerint jelenleg ennek mértéke ingatlanonként változó, van, ahol a közös területeken előírás a maszk és kesztyű viselése, van, ahol egyszerűen a használókra bízzák, hogy milyen feltételek mellett térnek vissza az irodákba. Az általunk üzemeltetett ingatlanokra kidolgoztunk egy információs kampányt, amely ajánlások, használati útmutatások (mosdók, liftek, recepciók, stb.) mentén segíti a visszatérni vágyó bérlőket és vendégeiket.

Hogyan lehet a koncepció szerint különböző tevékenységeket végezni? Említsünk egy példát, hogy kézzelfoghatóvá tegyük a változásokat: a munkaállomások hogyan legyenek elhelyezve, hogyan lehet tárgyalni vagy ötletelni?

Ádám: Ahogy az előbb említettük, a munkahelyeknél fontos a 6 láb, a nagyjából 2 méter távolság tartása. Ezt a legjobban az asztalok ritkításával érhetnénk el, de mivel lehet, hogy ez a megoldás csupán néhány hétre szól, ezért a saját irodánkban mi „sakktáblaszerűen” jelöltük ki a használható munkahelyeket. Itt talán még fontos kiemelni a munkahelyek mellett biztonságos távolságra lerakott lábnyomokat, ahonnan állva tudunk beszélgetni a kollégánkkal. A távolságtartás miatt a tárgyalók kapacitását is jelentősen csökkentettük.

Hosszabb távon, ha elmúlik a járvány, mennyire fog visszarendeződni az eredeti irodai térstruktúra és munkakultúra, illetve a járvány tapasztalatai hogyan épülnek be hosszútávon az irodák alaprajzi elrendezésébe, vagy éppen a munkafolyamatokba?

Ádám: Nehéz a jövőbe látni, de az elmúlt néhány hétnek volt két fontos tapasztalata. Egyrészt a home office működőképes, még olyan esetekben is, amit korábban nem gondoltunk volna. Másrészt, ami ennek kicsit ellentmond, az az, hogy a home office hosszú távon viszont nem működik. Elsősorban a személyes interakcióra való igény miatt, hiszen semmilyen telefonos beszélgetés vagy videokonferencia nem pótolhatja a személyes találkozásokat. Ez különböző mértékben minden irodai munkára jellemző. Harmadrészt a legtöbbünk otthona nincs felkészítve a munkára. Ugyan laptoppal és telefonnal szinte bárhonnan tudunk dolgozni, de nem mindegy, hogy ezt esetleg a kanapé szélére kucorodva egy írás és egy matekóra között tesszük.

Egyszóval irodákra szükség lesz, de az biztos, hogy másmilyen irodákra lesz szükség. A flexibilis munkavégzés várható elterjedésével azok a funkciók kerülnek majd előtérbe, amit az otthonunk nem tud ellátni, tehát én azt várom, hogy több lesz a tárgyaló és az informális megbeszélésekre alkalmas terület. Ez beleillik amúgy az elmúlt évek trendjébe. Ahogy az is már tendencia, hogy vonzóvá kell tenni az irodát a dolgozók számára. Az persze cégenként változni fog, hogy ezt kényelmes székekkel, nagy monitorokkal vagy éppen finom kávéval érjük majd el.

Mi lesz például az egyterű irodakoncepcióval és a közösségi terekkel, amelyek ma a munkaállomások kárára erőteljesen előtérbe kerültek?

Ádám: Sokan tekintettek az egyterű irodákra, mint a pokol földi megtestesülésére az elmúlt időszakban. Én viszont azt hiszem, hogy ez egy valós igényt kiszolgáló megoldás. Nemcsak a dolgozók bezsúfolására, hanem az információáramlás elősegítésére. Ahogy említettem, a közösségi terek szerepe növekedni fog, a munkahelyek esetében viszont a flexibilitás és az átrendezhetőség nagyobb hangsúlyt kap. Érdekes lesz megfigyelni, hogy az elkövetkező években az egyes cégek milyen irányba mozdulnak el a saját igényeiknek megfelelően. A mi Workplace Consultancy csapatunk már kapott felkérést ezeknek a változó igényeknek a felmérésére.

Fotók: Cushman&Wakefield - illusztráció

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC