X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Sodródó projektek, amelyek mentőöv után kapkodnak

2013. Március 20. Retail
A kiskereskedelmi – illetve retail-funkciót is magában foglaló – ingatlanfejlesztések során jó néhány projekt egyelőre megmaradt az álom szintjén, vagy ha meg is épült, a siker csupán a beruházó álmaiban jelent meg. Nézzünk meg most néhány sodródó projektet!

Álomsziget

A Hajógyári-szigeten mini Las Vegast tervez az Álomsziget Kft. lassan már 10 éve. A hajógyár többségi tulajdonrészét 2003-ban adták el a Plaza Centers csoportnak. Az értékbecslés és eladás nagyságrendje akkoriban kiverte a biztosítékot. A 2006-os adatok alapján 400 milliárd forint összértékű „Álomsziget” projekt keretében közel 350 ezer nm kerülne beépítésre. A projekt három fő épületegyüttesre koncentrál. Egyrészt régészeti emlékhelyek jönnek létre, itt a 2000 éves Hadrianus-palota bemutatásáról van szó, másrészt a 150 éves ipari műemléknek számító hajógyár felújítására is sor kerülne, ahol nemzetközi brandeket képviselő üzleteket képzelnek el. A harmadik elem a fő attrakció, azaz a kaszinóvárosként emlegetett szórakoztató- és üdülőközpont. A tervek között szerepelnek hotelek, kaszinó, kongresszusi központ, valamint 5500 parkolóhely. Mindemellett 300 férőhelyesre bővítenék a jacht-kikötőt, és építenének meg 2 színházat (revüszínházat és vacsoraszínházat). Sőt, még egy hajógyári múzeumot is létre akarnak hozni.

Az előzetes hatástanulmány szerint a 32 hektáros területen megépülő komplexum személyforgalma napi 24 ezer főt tehet ki. Vagyis évi 8 millió fővel kalkulálnak! A környezetterhelés mértéke laikus szemmel is nyilvánvaló, ráadásul a városvédők a sziget zöldfelületeit is veszélyben érezték, ezért 2006. őszén eredménytelen népszavazást tartottak a kerületi szabályozási tervről (KSZT), így zöld utat kapott a projekt. Mivel a sokat vitatott KSZT kiköti többek között, hogy lombkoronaszintig építhető be a terület, ezért például a konferenciaközpont és a kaszinó is a föld alá kerülne. De a beruházás nem kezdődhetett el, hiszen csak 2006-ban indultak el a régészeti feltárások. 2008-ban visszavásárolta az állam a Hadrianus-palota romjait. 2009-ben elvi építési engedélyt kapott a projekt, egy amerikai építész elkészítette a látványterveket, bár rossznyelvek szerint az építész talán egy óráig tartózkodott előzetesen a szigeten. 2009-ben kiemelt beruházássá nyilvánították, amit 2010-ben visszavontak. Ráadásul azóta a közép-európai kaszinóprojektekre is rossz idők járnak, ezért a 2013-15 közötti megvalósításra nem vennénk mérget.

GL outlet

A Budaörs mellett található outletváros három lakójából kettőt kiutált a maradék egy. Az egyiket a Group GL belga fejlesztő cég építette Törökbálinton az M0-ás, M7-es és M1-es autópályák közvetlen közelében. Akkor még a helyszín jó választásnak tűnt, ráadásul a hazánkban addig ismeretlen outlet koncepcióban gondolkodtak. A GL Outlet végül 2004 decemberében nyitotta meg kapuit, ahol több mint 120 világmárka képviseltette magát kedvező árakon. Ugyanakkor nyílt meg egy kőhajításnyira a Premier Outlets is, és akkor még senki sem gondolta, hogy ez lesz a GL végzete. Azonban másfél év múlva, 2006 táján már megjelentek a baljós árnyak, eufemisztikusan úgy fogalmaztak: a GL lemaradóban van a Premierrel szemben. Ráadásul a bérlők a gyér forgalom miatt nemigen tudták kigazdálkodni a bérleti díjakat, és az üzemeltetők felé közel 300 millió forintos adósságot halmoztak fel. Ekkor a Premier már a második ütemnél tartott.

2007 novemberében érkezett a megváltó francia Ségécé, amely igazi profi nehézbombázó a kereskedelmi ingatlanok piacán. Újult erővel indult meg tehát a GL Outlet, az üzletház átalakítása 2008 őszére fejeződött be. Aztán a nagy reményekre jött a hidegzuhany, hiszen 2009 októberében kiderült: az GL szerepel az APEH adóslistáján. 2010 végén bezártak az üzletek. Végezetül még egy fő okot is megemlíthetünk, amiért bukott a projekt. A GL egyszerűen megközelíthetetlen volt, mindenféle utakon kellett kacskaringózni ahhoz, hogy rátaláljunk a komplexumra. De végül senki sem talált rá.

M1 outlet center

Az outletváros harmadik lakója a 2008 elején átadott M1 Outlet Center lett. A 16 ezer négyzetméter kereskedelmi felülettel rendelkező outlet tulajdonosa, az FTB Invest Kft. ráadásul biztosra akart menni, hiszen még 2007 őszén megállapodást kötött a hazai és nemzetközi piacot jól ismerő ingatlan-tanácsadó CPB Hungária Kft.-vel a bérlők felkutatására. Talán a beruházók is érezték, hogy kell valami új a Premier mellett, mert jó kis marketingfogással éltek, és pláza jellegű outletnek becézték az M1-t. A hivatalos verzió szerint ez egyesíti az outlet olcsóságát a bevásárlóközpontok kényelmével. Vagyis az épületet zárt felépítményként kvázi plázaként húzták fel, így télen-nyáron jöhetett a vevő.

Aztán jött a hidegzuhany, még egy évet sem élt az M1, az üzletek máris bezártak, a cég felszámolási eljárása pedig 2009 májusában kezdődött el. A szakértők sorolták az okokat – persze utólag. Az átadás időzítése finoman szólva rosszul sikerült, hiszen a hazai kiskereskedelmi forgalom éppen akkor megtorpant. Másrészt addigra a Premier már jól kiépítette lövészárkait, és csípőből tüzelt az ellenségre, szinte minden márkát lekenyerezett. Erre a tényre a „pláza jellegű outlet” koncepció sem volt kellően hatékony ellencsapás. Ekkor jött az FMCG és a CBA. Erre meg felhúztak a sarkon még egy Aldit. Aztán hibáztatták a mélygarázst, mert a belvárosban helyhiány miatt még oké, de idekint a természet lágy ölén mégse a tuti. Ráadásul ha egyik helyen diszkontár van, akkor a másik üzletben sem hajlandó a vásárló megfizetni a teljes árat, mert akkor betérhet a belvárosi plázavilágba is. Szóval összeesküdtek a körülmények – kár érte, mert szép színe volt.

Solaris City

Budaörsön már szinte minden telket beépítettek, de még egy maradt az M1/M7 autópályák mentén. Itt tették le 2008 nyarán a Solaris City alapkövét a Whitestone Investment Consulting fejlesztésében. A Whitestone mindenesetre nagypályás játékos, hiszen olyan projektekben vett részt, mint a Palazzo Dorottya vagy a Mill Lofts. Igaz, hogy a Neo Centert is ők jegyzik, ami még mindig nem készült el a Határ úton. A tervek nagyra törőek, ahogy minálunk szokás. A Budaörs új városközpontjának aposztrofált – 17 hektáros területre kiterjedő – multifunkcionális projekt keretében 22 ezer négyzetméternyi irodát és 10 ezer négyzetméternyi retail-felületet akarnak kialakítani mintegy 50 millió euróért.

Mindenesetre a válság itt is közbeszólt, ráadásul közben több irodafejlesztés beindult a városban, még ha 2008-ban úgyis tűnt, hogy hiány mutatkozik az irodapiacon, és a budapestinél olcsóbb bérleti díjak vonzóak lehetnek. A kiskereskedelmi optimizmusukat pedig arra alapozták, hogy a közeli Auchan célközönsége főként a kevésbé tehetős társadalmi rétegeket vonzza, míg a Solaris majd a budaörsi, törökbálinti, diósdi, érdi családi házas övezetben lakó rétegeket célozza meg. Azt azonban nem értjük, hogy a gazdagabb emberek miért vásárolnának drágábban, ha olcsóbban is lehet.

 

A cikk a Retail Évkönyv 5. évfolyamának 18. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

Média forrás: Retail Évkönyv 5.
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Sodródó projektek, amelyek mentőöv után kapkodnak

A kiskereskedelmi – illetve retail-funkciót is magában foglaló – ingatlanfejlesztések során jó néhány projekt egyelőre megmaradt az álom szintjén, vagy ha meg is épült, a siker csupán a beruházó álmaiban jelent meg. Nézzünk meg most néhány sodródó projektet!

Álomsziget

A Hajógyári-szigeten mini Las Vegast tervez az Álomsziget Kft. lassan már 10 éve. A hajógyár többségi tulajdonrészét 2003-ban adták el a Plaza Centers csoportnak. Az értékbecslés és eladás nagyságrendje akkoriban kiverte a biztosítékot. A 2006-os adatok alapján 400 milliárd forint összértékű „Álomsziget” projekt keretében közel 350 ezer nm kerülne beépítésre. A projekt három fő épületegyüttesre koncentrál. Egyrészt régészeti emlékhelyek jönnek létre, itt a 2000 éves Hadrianus-palota bemutatásáról van szó, másrészt a 150 éves ipari műemléknek számító hajógyár felújítására is sor kerülne, ahol nemzetközi brandeket képviselő üzleteket képzelnek el. A harmadik elem a fő attrakció, azaz a kaszinóvárosként emlegetett szórakoztató- és üdülőközpont. A tervek között szerepelnek hotelek, kaszinó, kongresszusi központ, valamint 5500 parkolóhely. Mindemellett 300 férőhelyesre bővítenék a jacht-kikötőt, és építenének meg 2 színházat (revüszínházat és vacsoraszínházat). Sőt, még egy hajógyári múzeumot is létre akarnak hozni.

Az előzetes hatástanulmány szerint a 32 hektáros területen megépülő komplexum személyforgalma napi 24 ezer főt tehet ki. Vagyis évi 8 millió fővel kalkulálnak! A környezetterhelés mértéke laikus szemmel is nyilvánvaló, ráadásul a városvédők a sziget zöldfelületeit is veszélyben érezték, ezért 2006. őszén eredménytelen népszavazást tartottak a kerületi szabályozási tervről (KSZT), így zöld utat kapott a projekt. Mivel a sokat vitatott KSZT kiköti többek között, hogy lombkoronaszintig építhető be a terület, ezért például a konferenciaközpont és a kaszinó is a föld alá kerülne. De a beruházás nem kezdődhetett el, hiszen csak 2006-ban indultak el a régészeti feltárások. 2008-ban visszavásárolta az állam a Hadrianus-palota romjait. 2009-ben elvi építési engedélyt kapott a projekt, egy amerikai építész elkészítette a látványterveket, bár rossznyelvek szerint az építész talán egy óráig tartózkodott előzetesen a szigeten. 2009-ben kiemelt beruházássá nyilvánították, amit 2010-ben visszavontak. Ráadásul azóta a közép-európai kaszinóprojektekre is rossz idők járnak, ezért a 2013-15 közötti megvalósításra nem vennénk mérget.

GL outlet

A Budaörs mellett található outletváros három lakójából kettőt kiutált a maradék egy. Az egyiket a Group GL belga fejlesztő cég építette Törökbálinton az M0-ás, M7-es és M1-es autópályák közvetlen közelében. Akkor még a helyszín jó választásnak tűnt, ráadásul a hazánkban addig ismeretlen outlet koncepcióban gondolkodtak. A GL Outlet végül 2004 decemberében nyitotta meg kapuit, ahol több mint 120 világmárka képviseltette magát kedvező árakon. Ugyanakkor nyílt meg egy kőhajításnyira a Premier Outlets is, és akkor még senki sem gondolta, hogy ez lesz a GL végzete. Azonban másfél év múlva, 2006 táján már megjelentek a baljós árnyak, eufemisztikusan úgy fogalmaztak: a GL lemaradóban van a Premierrel szemben. Ráadásul a bérlők a gyér forgalom miatt nemigen tudták kigazdálkodni a bérleti díjakat, és az üzemeltetők felé közel 300 millió forintos adósságot halmoztak fel. Ekkor a Premier már a második ütemnél tartott.

2007 novemberében érkezett a megváltó francia Ségécé, amely igazi profi nehézbombázó a kereskedelmi ingatlanok piacán. Újult erővel indult meg tehát a GL Outlet, az üzletház átalakítása 2008 őszére fejeződött be. Aztán a nagy reményekre jött a hidegzuhany, hiszen 2009 októberében kiderült: az GL szerepel az APEH adóslistáján. 2010 végén bezártak az üzletek. Végezetül még egy fő okot is megemlíthetünk, amiért bukott a projekt. A GL egyszerűen megközelíthetetlen volt, mindenféle utakon kellett kacskaringózni ahhoz, hogy rátaláljunk a komplexumra. De végül senki sem talált rá.

M1 outlet center

Az outletváros harmadik lakója a 2008 elején átadott M1 Outlet Center lett. A 16 ezer négyzetméter kereskedelmi felülettel rendelkező outlet tulajdonosa, az FTB Invest Kft. ráadásul biztosra akart menni, hiszen még 2007 őszén megállapodást kötött a hazai és nemzetközi piacot jól ismerő ingatlan-tanácsadó CPB Hungária Kft.-vel a bérlők felkutatására. Talán a beruházók is érezték, hogy kell valami új a Premier mellett, mert jó kis marketingfogással éltek, és pláza jellegű outletnek becézték az M1-t. A hivatalos verzió szerint ez egyesíti az outlet olcsóságát a bevásárlóközpontok kényelmével. Vagyis az épületet zárt felépítményként kvázi plázaként húzták fel, így télen-nyáron jöhetett a vevő.

Aztán jött a hidegzuhany, még egy évet sem élt az M1, az üzletek máris bezártak, a cég felszámolási eljárása pedig 2009 májusában kezdődött el. A szakértők sorolták az okokat – persze utólag. Az átadás időzítése finoman szólva rosszul sikerült, hiszen a hazai kiskereskedelmi forgalom éppen akkor megtorpant. Másrészt addigra a Premier már jól kiépítette lövészárkait, és csípőből tüzelt az ellenségre, szinte minden márkát lekenyerezett. Erre a tényre a „pláza jellegű outlet” koncepció sem volt kellően hatékony ellencsapás. Ekkor jött az FMCG és a CBA. Erre meg felhúztak a sarkon még egy Aldit. Aztán hibáztatták a mélygarázst, mert a belvárosban helyhiány miatt még oké, de idekint a természet lágy ölén mégse a tuti. Ráadásul ha egyik helyen diszkontár van, akkor a másik üzletben sem hajlandó a vásárló megfizetni a teljes árat, mert akkor betérhet a belvárosi plázavilágba is. Szóval összeesküdtek a körülmények – kár érte, mert szép színe volt.

Solaris City

Budaörsön már szinte minden telket beépítettek, de még egy maradt az M1/M7 autópályák mentén. Itt tették le 2008 nyarán a Solaris City alapkövét a Whitestone Investment Consulting fejlesztésében. A Whitestone mindenesetre nagypályás játékos, hiszen olyan projektekben vett részt, mint a Palazzo Dorottya vagy a Mill Lofts. Igaz, hogy a Neo Centert is ők jegyzik, ami még mindig nem készült el a Határ úton. A tervek nagyra törőek, ahogy minálunk szokás. A Budaörs új városközpontjának aposztrofált – 17 hektáros területre kiterjedő – multifunkcionális projekt keretében 22 ezer négyzetméternyi irodát és 10 ezer négyzetméternyi retail-felületet akarnak kialakítani mintegy 50 millió euróért.

Mindenesetre a válság itt is közbeszólt, ráadásul közben több irodafejlesztés beindult a városban, még ha 2008-ban úgyis tűnt, hogy hiány mutatkozik az irodapiacon, és a budapestinél olcsóbb bérleti díjak vonzóak lehetnek. A kiskereskedelmi optimizmusukat pedig arra alapozták, hogy a közeli Auchan célközönsége főként a kevésbé tehetős társadalmi rétegeket vonzza, míg a Solaris majd a budaörsi, törökbálinti, diósdi, érdi családi házas övezetben lakó rétegeket célozza meg. Azt azonban nem értjük, hogy a gazdagabb emberek miért vásárolnának drágábban, ha olcsóbban is lehet.

 

A cikk a Retail Évkönyv 5. évfolyamának 18. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

Média forrás: Retail Évkönyv 5.

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC