X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Raktáron álló raktárak

2012. Március 12. Raktár
Nem kapkodnak a logisztikai létesítmények, raktárak iránt Magyaroszágon. Főként újratárgyalásokra épül piac, így az ügynökségek is finomabb taktikákkal igyekeznek üzlethez jutni. Mit kell tenni ahhoz, hogy ismét kiadósorba kerüljenek a raktárak?

A raktárpiaccal is foglalkozó ügynökségek-közvetítők többsége egyetért abban, hogy a válság óta meglehetősen megváltozott a logisztikai ingatlanpiac. 2008 előtti időszakban a kereslet jelentős részét (45-55 százalékát) a logisztikai cégek adták, ez a válság hatására jelentősen csökkent. Manapság azonban, részben mivel sok minőségi csere lezajlott, részben mivel ügyfeleik optimalizálták, csökkentették a készleteket, többnyire már csak a szerződéshosszabbítási vagy éppen újratárgyalási tranzakciókban szerepelnek.

A gyártó, összeszerelő tevékenységet végző cégek aránya viszont megnőtt ? főként a 2010-2011-es évben, korábban jellemzőbb volt a saját tulajdon ezen tevékenységek végzésére, mutatja be a statisztikát Tarró Emília a Cushman&Wakefield munkatársa. Bögi Bálint, az Eston International szakértője ezt úgy magyarázza, hogy Magyarországon csökken, jobb esetben, stagnál a fogyasztás, ezzel ellentétes pályán mozogva jól teljesít az exportra termelő ipar, ami megmutatkozik az ipari ingatlanok által a kereslet szerkezetében.

Versenyző régiók

A logisztikai piacon erős a régiós hatás is a szomszédos országok vonatkozásában. ?Nagyobb volumenű raktárak általában vagy a(z ipari) termelés szomszédságában vagy a fogyasztási volumenek súlypontjában helyezkednek el. Ennek megfelelően amennyiben tőlünk délre, dél-keletre fekvő országok kiszolgálása is része egy regionális projektnek, úgy Magyarország gyakran jó pozícióban van, hogy a regionális ellátás innen történjen meg? ? mondja Beck Tamás, a Colliers International iprai ingatlan üzletág igazgatója. Ha Lengyelország is az ellátandó projekt része, s nagyobb volumenekről van szó, akkor tőlünk északabbra vagy észak-nyugatra fekvő helyszín az optimális.


A magyarországi raktárpiac továbbra is erősen Budapest-központú. Budapesten és az agglomerációban az M0 körgyűrű kiépülésével sok esetben versenyeznek egymással az egyes alpiacok is (Nyugat / Dél / Kelet), és elhelyezkedés szempontjából a legfontosabb az autópálya közelsége, valamint a könnyű megközelíthetőség ? osztja meg tapasztalatait Tamás Éva, a DTZ ingatlantanácsadója. Bögi Bálint részletekkel is szolgál az agglomerációról: a hagyományosan nagyon népszerű nyugati zónában 30% az üresedés, amely jelentősen megnöveli a bérlők mozgásterét a bérleti díj tárgyalásakor. A többi részpiacon is érezteti a hatását a túlkínálat, itt azonban jóval alacsonyabb, 17% körüli a regionális üresedés. Speciális eset az egy jelentősebb projekttel rendelkező észak-keleti régió, ahol a túlkínálat ellenére jelenleg akár 15-20%-al magasabb díjon is születnek üzletek.

Tarró Emília szerint van vidéki logisztika is, de kisebb mértékű, mint a Budapest környéki piac. Jellemzően a vidéken elhelyezkedő gyárak kiszolgálására épül. A fővároson kívül modern bér-raktáringatlan piac fejletlensége (esetenként hiánya) miatt vagy saját tulajdonú épületekben vagy nem a modern logisztikai elvárásoknak megfelelő épületekben folyik a logisztikai tevékenység. A nagyobb logisztikai cégek jellemzően kisebb (300-1,000 m2-es) vidéki depókat üzemeltetnek, jellemzően 3-6 vidéki nagyvárosi helyszínen.
 
Újratárgyalás


A válságos időkről szóló hírek miatt a bérlők számának csökkenésével a szolgáltatások bővítésével igyekeznek a bérbeadók ügyfeleket vonzani. ?Azt tapasztaljuk, hogy azok a projektek tudnak sikeresek maradni, ahol a fejlesztők nagyfokú rugalmasságot nyújtanak a bérlői igények kiszolgálásában. Ez jelentkezhet akár a kialakítás vagy bérleti kedvezmények és ösztönzők formájában? ? mondja a DTZ szakértője. ?Az ügyfél egyedi igényeinek kezelése (több parkoló, tömegközlekedési kapcsolatok javítása, időszakos  raktár bérlési lehetőség) lehet olyan irány amellyel egy bérbeadónak sikereket lehet elérni ?? teszi hozzá Bögi Bálint. Az ipari ingatlanok viszonylag sztenderd kialakításúak, hasonló költségszerkezettel jár üzemeltetésűk. Így az irodaházakkal ellentétben  nehéz olyan új szolgáltatásokat kitalálni, amellyel több bérlőt lehet vonzani, vagy a régieket könnyebb megtartani. ?Új bérlőket számukra nagyon kedvező árazással, kimutatható lényeges költség megtakarítás esetén (több részleg összeköltözése, régebbi ingatlanból modernbe költözés miatt a hatékonyság javulás) lehet megszerezni.?


Jóval több területre köttetik meghosszabbított vagy újratárgyalt szerződés, mint új bérlet. ?Ez viszont lehetőséget teremt számunkra, hogy egyfelől vagy a bérlőket képviselve a piaci alternatívák ismeretében, velünk együttdolgozva kössenek új szerződést a jelenlegi helyen, megbizonyosodva, hogy változatlanul ez e a legjobb alternatíva a legjobb feltételekkel. Vagy éppen a tulajdonos bíz meg bennünket, hogy segítsük a bérlő megtartásában.? ? mondja Beck Tamás.

Őszinteség és marketing

A lassuló piachoz kell alakítaniuk ügyfélszerzési taktikájukat az ügynökségeknek is. ?Fontosnak tartom a reális helyzetértékelést és őszinteséget a potenciális megbízónk irányába. Manapság sajnos nem lehet garantálni egy terület 3 hónapon belüli bérbeadását vagy értékesítését, viszont a hagyományos marketing módszereken felül a sok további logikus és kreatív eszközt igénybe lehet venni. Érdemes hangsúlyozni, hogy rendelkezünk a szükséges referenciákkal, tapasztalattal, hogy szofisztikált, kreatív és testreszabott munkát tudjunk végezni.


Az elmúlt években több kizárólagos, valamint közös-kizárólagos bérbeadási megbízás köttetett fejlesztők és ügynökségek között. Ezeknél a megbízásoknál az ügynökségek célzott marketing tevékenységgel promotálják az adott ingatlant.

 

 

A cikk a Raktár Évkönyv 4. évfolyamának 22. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

Média forrás: Raktár Évkönyv
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Raktáron álló raktárak

Nem kapkodnak a logisztikai létesítmények, raktárak iránt Magyaroszágon. Főként újratárgyalásokra épül piac, így az ügynökségek is finomabb taktikákkal igyekeznek üzlethez jutni. Mit kell tenni ahhoz, hogy ismét kiadósorba kerüljenek a raktárak?

A raktárpiaccal is foglalkozó ügynökségek-közvetítők többsége egyetért abban, hogy a válság óta meglehetősen megváltozott a logisztikai ingatlanpiac. 2008 előtti időszakban a kereslet jelentős részét (45-55 százalékát) a logisztikai cégek adták, ez a válság hatására jelentősen csökkent. Manapság azonban, részben mivel sok minőségi csere lezajlott, részben mivel ügyfeleik optimalizálták, csökkentették a készleteket, többnyire már csak a szerződéshosszabbítási vagy éppen újratárgyalási tranzakciókban szerepelnek.

A gyártó, összeszerelő tevékenységet végző cégek aránya viszont megnőtt ? főként a 2010-2011-es évben, korábban jellemzőbb volt a saját tulajdon ezen tevékenységek végzésére, mutatja be a statisztikát Tarró Emília a Cushman&Wakefield munkatársa. Bögi Bálint, az Eston International szakértője ezt úgy magyarázza, hogy Magyarországon csökken, jobb esetben, stagnál a fogyasztás, ezzel ellentétes pályán mozogva jól teljesít az exportra termelő ipar, ami megmutatkozik az ipari ingatlanok által a kereslet szerkezetében.

Versenyző régiók

A logisztikai piacon erős a régiós hatás is a szomszédos országok vonatkozásában. ?Nagyobb volumenű raktárak általában vagy a(z ipari) termelés szomszédságában vagy a fogyasztási volumenek súlypontjában helyezkednek el. Ennek megfelelően amennyiben tőlünk délre, dél-keletre fekvő országok kiszolgálása is része egy regionális projektnek, úgy Magyarország gyakran jó pozícióban van, hogy a regionális ellátás innen történjen meg? ? mondja Beck Tamás, a Colliers International iprai ingatlan üzletág igazgatója. Ha Lengyelország is az ellátandó projekt része, s nagyobb volumenekről van szó, akkor tőlünk északabbra vagy észak-nyugatra fekvő helyszín az optimális.


A magyarországi raktárpiac továbbra is erősen Budapest-központú. Budapesten és az agglomerációban az M0 körgyűrű kiépülésével sok esetben versenyeznek egymással az egyes alpiacok is (Nyugat / Dél / Kelet), és elhelyezkedés szempontjából a legfontosabb az autópálya közelsége, valamint a könnyű megközelíthetőség ? osztja meg tapasztalatait Tamás Éva, a DTZ ingatlantanácsadója. Bögi Bálint részletekkel is szolgál az agglomerációról: a hagyományosan nagyon népszerű nyugati zónában 30% az üresedés, amely jelentősen megnöveli a bérlők mozgásterét a bérleti díj tárgyalásakor. A többi részpiacon is érezteti a hatását a túlkínálat, itt azonban jóval alacsonyabb, 17% körüli a regionális üresedés. Speciális eset az egy jelentősebb projekttel rendelkező észak-keleti régió, ahol a túlkínálat ellenére jelenleg akár 15-20%-al magasabb díjon is születnek üzletek.

Tarró Emília szerint van vidéki logisztika is, de kisebb mértékű, mint a Budapest környéki piac. Jellemzően a vidéken elhelyezkedő gyárak kiszolgálására épül. A fővároson kívül modern bér-raktáringatlan piac fejletlensége (esetenként hiánya) miatt vagy saját tulajdonú épületekben vagy nem a modern logisztikai elvárásoknak megfelelő épületekben folyik a logisztikai tevékenység. A nagyobb logisztikai cégek jellemzően kisebb (300-1,000 m2-es) vidéki depókat üzemeltetnek, jellemzően 3-6 vidéki nagyvárosi helyszínen.
 
Újratárgyalás


A válságos időkről szóló hírek miatt a bérlők számának csökkenésével a szolgáltatások bővítésével igyekeznek a bérbeadók ügyfeleket vonzani. ?Azt tapasztaljuk, hogy azok a projektek tudnak sikeresek maradni, ahol a fejlesztők nagyfokú rugalmasságot nyújtanak a bérlői igények kiszolgálásában. Ez jelentkezhet akár a kialakítás vagy bérleti kedvezmények és ösztönzők formájában? ? mondja a DTZ szakértője. ?Az ügyfél egyedi igényeinek kezelése (több parkoló, tömegközlekedési kapcsolatok javítása, időszakos  raktár bérlési lehetőség) lehet olyan irány amellyel egy bérbeadónak sikereket lehet elérni ?? teszi hozzá Bögi Bálint. Az ipari ingatlanok viszonylag sztenderd kialakításúak, hasonló költségszerkezettel jár üzemeltetésűk. Így az irodaházakkal ellentétben  nehéz olyan új szolgáltatásokat kitalálni, amellyel több bérlőt lehet vonzani, vagy a régieket könnyebb megtartani. ?Új bérlőket számukra nagyon kedvező árazással, kimutatható lényeges költség megtakarítás esetén (több részleg összeköltözése, régebbi ingatlanból modernbe költözés miatt a hatékonyság javulás) lehet megszerezni.?


Jóval több területre köttetik meghosszabbított vagy újratárgyalt szerződés, mint új bérlet. ?Ez viszont lehetőséget teremt számunkra, hogy egyfelől vagy a bérlőket képviselve a piaci alternatívák ismeretében, velünk együttdolgozva kössenek új szerződést a jelenlegi helyen, megbizonyosodva, hogy változatlanul ez e a legjobb alternatíva a legjobb feltételekkel. Vagy éppen a tulajdonos bíz meg bennünket, hogy segítsük a bérlő megtartásában.? ? mondja Beck Tamás.

Őszinteség és marketing

A lassuló piachoz kell alakítaniuk ügyfélszerzési taktikájukat az ügynökségeknek is. ?Fontosnak tartom a reális helyzetértékelést és őszinteséget a potenciális megbízónk irányába. Manapság sajnos nem lehet garantálni egy terület 3 hónapon belüli bérbeadását vagy értékesítését, viszont a hagyományos marketing módszereken felül a sok további logikus és kreatív eszközt igénybe lehet venni. Érdemes hangsúlyozni, hogy rendelkezünk a szükséges referenciákkal, tapasztalattal, hogy szofisztikált, kreatív és testreszabott munkát tudjunk végezni.


Az elmúlt években több kizárólagos, valamint közös-kizárólagos bérbeadási megbízás köttetett fejlesztők és ügynökségek között. Ezeknél a megbízásoknál az ügynökségek célzott marketing tevékenységgel promotálják az adott ingatlant.

 

 

A cikk a Raktár Évkönyv 4. évfolyamának 22. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

Média forrás: Raktár Évkönyv

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

Hozzászólások: 0 db

A hosszászólások moderálás után jelennek meg, melynek célja a trágár stílusú, más felhasználókat vallási, etnikai, világnézeti, vagy egyéb szempontból sértő, valamint politikai témájú hozzászólások kiszűrése.

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá a cikkhez! (kattintásra kinyílik)
iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC