X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Miért építünk közösséget az irodában? – 10 forradalmi változás az irodapiacon

2019. Szeptember 04. Urbanisztika
A közösség és a közösségépítés szinte kulcsfogalmakká léptek elő az irodák világában, szorosan kapcsolódnak az új munkakultúrák térhódításához. A „10 forradalmi változás az irodapiacon” sorozatunk 4. része következik, amely az idén tízéves Az Év Irodája tapasztalatait összegzi dióhéjban.

Vadkapitalista nihil

Kezdjük kicsit távolabbról és nagyobb fókuszból! Izgalmas változásokat tapasztalhattunk a rendszerváltozást követően Magyarországon, amelyeket ma már legegyszerűbben az ugrás a sötétbe jelszóval jellemezhetünk. A vadkapitalista évek alatt az addig létező gazdasági-társadalmi struktúrák felbomlottak, emberek milliói veszítették el a munkahelyüket,  a gazdasági aktivitási ráta mélypontokra zuhant, jóval 50% alatt volt, miközben máshol a 60-70%-os szinten hullámzik.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a káosz uralkodott el, az öntörvényű folyamatok a régi munkahelyi struktúrákat nemes egyszerűséggel szétverték, a közösségeket alapjaiban semmisítették meg. Bár az 1990 előtti közösségek szocialista mesterkéltsége valamilyen szinten taszította az embereket, azért olyan pozitív, igazi közösségépítő vívmányok is megszűntek – vagyis a fürdővízzel együtt kidobták a gyereket –, mint például vállalati üdültetés, sportrendezvények, céges óvoda, amelyek ma kezdenek ismét meghonosodni bizonyos méretarány fölött.

Globális trendek

Majd a hazai gazdasági szféra reorganizálásának és a termelékenység lassú növekedésének lehettünk a szemtanúi, miközben globálisan újfajta munkakultúrák jelentek meg, amelyeket persze Magyarországra is behoztak a multik. A munkahelyi demokratizálódási hullám velejárójaként megjelent a közösségi szellem, amely a munkaszervezet minden tagját értékes egyénnek írja le, vagyis az alkalmazott elvégzett munkája értékteremtés, amelyet ösztönözni, bátorítani kell.

Az egyénnel együtt az egyéniség is előtérbe került, itt említhetjük meg a kreativitást, de ide sorolhatjuk az inspiráció kifejezést is, hiszen az egyének, személyiségek tudnak egymásra hatni. Innen már egyenes út vezet a közösséghez: az egyének teljesítménye összeadódva hatványozódhat, egymást inspirálják a kollégák, amely növeli a kreativitást, és ez a folyamat oda-vissza hat. Minden egyes láncszemnek szerepe van, mindenki számít, hiszen a versenyképesség záloga nem csak a hatékonyság, hanem az erők összeadódása.

Kreatív terek

De hogyan legyünk kreatívak? Olyan tereket kell létrehozni, amelyek jobb teljesítményre ösztönöznek, vagyis legyen változatos, sokszínű, hatékony, rugalmas. Mivel a munkaállomások valamilyen szinten adottak, ezért a kreativitás terei a közösség terei lettek. Vagyis a közösség számára olyan helyszíneket kell kialakítani, ahol előtérbe kerül a kommunikáció, az ötletelés, az interakció, ahol gyorsan cserélődhetnek a személyek, ahol többféle tevékenységet is lehet végezni, ahol egyszerre lehet dolgozni és kikapcsolódni, ahol kilendülhetünk bizonyos elvégzendő feladatok monotonitásából és ismétlődéséből.

A multifunkcionális terek pedig megvalósítják az átmenetet az otthon és a munkahely között. Ha a dolgozó a munkahelyén otthon érzi magát, akkor az már a közösség csírája, hiszen az emberek a szabadidejükben a barátaikkal és a családjukkal vannak együtt, amelyek kisebb-nagyobb közösséget jelentenek. Ilyen értelemben a munkahelyek is közösségekké válnak, ahol a közös cél a siker, a vállalat sikere, amely az egyének sikereinek összessége. Az egyén és a közösség itt válik eggyé.

Employer branding

A közösségépítés mára már a céges márkaépítés egyik sarkalatos alapköve lett, a HR-szakma egyik legfontosabb erőfeszítése, hogy az elkötelezettség folyamatosan erősödjön a cég irányába, és ennek érdekében az adott cég munkaszervezete közösségként funkcionáljon. Nem véletlenül beszélhetünk az employer branding egyfajta mutációjaként office brandingről, vagyis az iroda szerepe felértékelődik, ahol persze a közösségi elemek vonzóak csak igazán az újabb generációk számára. Egy klassz szófa vagy egy hinta mindent visz!

A közösséget a közös tevékenységek összességével lehet jellemezni, ez elsősorban természetesen a munka. A márkaépítés számos érzelmi húrt pendít meg, emlékezteti a kollégákat a vállalat múltjára, a kezdeti időkre, a családi vonatkozásokra, az alapítók legendás személyiségére, az értékekre, a színekre, az érzelmekre etcetera etcetera.

Itt jegyezzük meg, hogy nem véletlenül nőtt meg a meetingek szerepe. Szinte állandóan meeting van, amelynek célja, hogy a gondolatok egyesüljenek, és ez nem valamiféle kommunista szlogen korcs változata, hanem többen többre mennek, figyelnek egymásra a munkatársak, értékelik az egyéni erőfeszítéseket, mindenkiben ott lapul az a teljesítmény, amely a céget még több értékkel ruházza fel, illetve a folyamatos együttlét, kommunikáció személyesebbé és sokrétűbbé teszi a kollegiális kapcsolatokat is.

Közösen csináljunk mindent!

A közösség a munka mellett más tevékenységeket is együtt végezhet, ezért hoztak létre játékszobákat, lehet csocsózni, Xboxozni, netán biliárdozni. A cég méretétől függ, hogy mekkora tér nyílik szabadidős tevékenységre. De nem csak játékszobáról beszélünk, hanem lehet az fitneszterem, futókör az épület tetején, pingpong-asztal és hintaszékek a kertben, heti masszázs, egészségügyi felmérés, vetélkedő, sütögetés a teraszon, sportverseny stb.

A lényeg, hogy más és más szituációkban is együtt lehetnek a kollégák, amely mindenképpen a kiégés, rutin és szokvány ellen hat, folyamatosan új élményekkel gazdagítja a munkatársakat, új impulzusokat és energiákat ad, ezáltal nagyban csökkenti a rutinműveletek okozta motivációcsökkenést.

A közösségépítés ma már a tervezők, fit-out szakemberek egyik legfontosabb feladata, a multifunkcionális terek, a közösségi zónák, az informális megbeszélésekre alkalmas zugok, az étkezők, a játékszobák mind-mind ennek a terepei. Sőt, fontos a rugalmasság, hogy az egyes funkciók egymáshoz kapcsolódhassanak, az átmenet a különböző tevékenységi formák között zökkenőmentes legyen, a későbbi változásokat könnyedén megvalósíthassuk a terek újjászervezése által.

Nem véletlenül alapvető és költséghatékony, hogy a már a tervezés szakaszában olyan irodát képzeljünk el, amely a változó szükségleteknek megfelelően újrakonfigurálható, szinte úgy mint a LEGO-ban, itt is az egyes építőelemek ideális esetben többféle funkcióra alkalmasak, miközben mindig a közösséget építik.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Képek forrása: Az Év Irodája - Dentsu Aegis, Skyscanner és DekoRatio

Ha mindent akarsz tudni az irodapiacról, a munkahelyek világáról, a legújabb trendekről, és te akarsz lenni a legjobb, akkor jobb ha eljösz az Office Week-re és az OfficeXPO-ra!

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Miért építünk közösséget az irodában? – 10 forradalmi változás az irodapiacon

A közösség és a közösségépítés szinte kulcsfogalmakká léptek elő az irodák világában, szorosan kapcsolódnak az új munkakultúrák térhódításához. A „10 forradalmi változás az irodapiacon” sorozatunk 4. része következik, amely az idén tízéves Az Év Irodája tapasztalatait összegzi dióhéjban.

Vadkapitalista nihil

Kezdjük kicsit távolabbról és nagyobb fókuszból! Izgalmas változásokat tapasztalhattunk a rendszerváltozást követően Magyarországon, amelyeket ma már legegyszerűbben az ugrás a sötétbe jelszóval jellemezhetünk. A vadkapitalista évek alatt az addig létező gazdasági-társadalmi struktúrák felbomlottak, emberek milliói veszítették el a munkahelyüket,  a gazdasági aktivitási ráta mélypontokra zuhant, jóval 50% alatt volt, miközben máshol a 60-70%-os szinten hullámzik.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a káosz uralkodott el, az öntörvényű folyamatok a régi munkahelyi struktúrákat nemes egyszerűséggel szétverték, a közösségeket alapjaiban semmisítették meg. Bár az 1990 előtti közösségek szocialista mesterkéltsége valamilyen szinten taszította az embereket, azért olyan pozitív, igazi közösségépítő vívmányok is megszűntek – vagyis a fürdővízzel együtt kidobták a gyereket –, mint például vállalati üdültetés, sportrendezvények, céges óvoda, amelyek ma kezdenek ismét meghonosodni bizonyos méretarány fölött.

Globális trendek

Majd a hazai gazdasági szféra reorganizálásának és a termelékenység lassú növekedésének lehettünk a szemtanúi, miközben globálisan újfajta munkakultúrák jelentek meg, amelyeket persze Magyarországra is behoztak a multik. A munkahelyi demokratizálódási hullám velejárójaként megjelent a közösségi szellem, amely a munkaszervezet minden tagját értékes egyénnek írja le, vagyis az alkalmazott elvégzett munkája értékteremtés, amelyet ösztönözni, bátorítani kell.

Az egyénnel együtt az egyéniség is előtérbe került, itt említhetjük meg a kreativitást, de ide sorolhatjuk az inspiráció kifejezést is, hiszen az egyének, személyiségek tudnak egymásra hatni. Innen már egyenes út vezet a közösséghez: az egyének teljesítménye összeadódva hatványozódhat, egymást inspirálják a kollégák, amely növeli a kreativitást, és ez a folyamat oda-vissza hat. Minden egyes láncszemnek szerepe van, mindenki számít, hiszen a versenyképesség záloga nem csak a hatékonyság, hanem az erők összeadódása.

Kreatív terek

De hogyan legyünk kreatívak? Olyan tereket kell létrehozni, amelyek jobb teljesítményre ösztönöznek, vagyis legyen változatos, sokszínű, hatékony, rugalmas. Mivel a munkaállomások valamilyen szinten adottak, ezért a kreativitás terei a közösség terei lettek. Vagyis a közösség számára olyan helyszíneket kell kialakítani, ahol előtérbe kerül a kommunikáció, az ötletelés, az interakció, ahol gyorsan cserélődhetnek a személyek, ahol többféle tevékenységet is lehet végezni, ahol egyszerre lehet dolgozni és kikapcsolódni, ahol kilendülhetünk bizonyos elvégzendő feladatok monotonitásából és ismétlődéséből.

A multifunkcionális terek pedig megvalósítják az átmenetet az otthon és a munkahely között. Ha a dolgozó a munkahelyén otthon érzi magát, akkor az már a közösség csírája, hiszen az emberek a szabadidejükben a barátaikkal és a családjukkal vannak együtt, amelyek kisebb-nagyobb közösséget jelentenek. Ilyen értelemben a munkahelyek is közösségekké válnak, ahol a közös cél a siker, a vállalat sikere, amely az egyének sikereinek összessége. Az egyén és a közösség itt válik eggyé.

Employer branding

A közösségépítés mára már a céges márkaépítés egyik sarkalatos alapköve lett, a HR-szakma egyik legfontosabb erőfeszítése, hogy az elkötelezettség folyamatosan erősödjön a cég irányába, és ennek érdekében az adott cég munkaszervezete közösségként funkcionáljon. Nem véletlenül beszélhetünk az employer branding egyfajta mutációjaként office brandingről, vagyis az iroda szerepe felértékelődik, ahol persze a közösségi elemek vonzóak csak igazán az újabb generációk számára. Egy klassz szófa vagy egy hinta mindent visz!

A közösséget a közös tevékenységek összességével lehet jellemezni, ez elsősorban természetesen a munka. A márkaépítés számos érzelmi húrt pendít meg, emlékezteti a kollégákat a vállalat múltjára, a kezdeti időkre, a családi vonatkozásokra, az alapítók legendás személyiségére, az értékekre, a színekre, az érzelmekre etcetera etcetera.

Itt jegyezzük meg, hogy nem véletlenül nőtt meg a meetingek szerepe. Szinte állandóan meeting van, amelynek célja, hogy a gondolatok egyesüljenek, és ez nem valamiféle kommunista szlogen korcs változata, hanem többen többre mennek, figyelnek egymásra a munkatársak, értékelik az egyéni erőfeszítéseket, mindenkiben ott lapul az a teljesítmény, amely a céget még több értékkel ruházza fel, illetve a folyamatos együttlét, kommunikáció személyesebbé és sokrétűbbé teszi a kollegiális kapcsolatokat is.

Közösen csináljunk mindent!

A közösség a munka mellett más tevékenységeket is együtt végezhet, ezért hoztak létre játékszobákat, lehet csocsózni, Xboxozni, netán biliárdozni. A cég méretétől függ, hogy mekkora tér nyílik szabadidős tevékenységre. De nem csak játékszobáról beszélünk, hanem lehet az fitneszterem, futókör az épület tetején, pingpong-asztal és hintaszékek a kertben, heti masszázs, egészségügyi felmérés, vetélkedő, sütögetés a teraszon, sportverseny stb.

A lényeg, hogy más és más szituációkban is együtt lehetnek a kollégák, amely mindenképpen a kiégés, rutin és szokvány ellen hat, folyamatosan új élményekkel gazdagítja a munkatársakat, új impulzusokat és energiákat ad, ezáltal nagyban csökkenti a rutinműveletek okozta motivációcsökkenést.

A közösségépítés ma már a tervezők, fit-out szakemberek egyik legfontosabb feladata, a multifunkcionális terek, a közösségi zónák, az informális megbeszélésekre alkalmas zugok, az étkezők, a játékszobák mind-mind ennek a terepei. Sőt, fontos a rugalmasság, hogy az egyes funkciók egymáshoz kapcsolódhassanak, az átmenet a különböző tevékenységi formák között zökkenőmentes legyen, a későbbi változásokat könnyedén megvalósíthassuk a terek újjászervezése által.

Nem véletlenül alapvető és költséghatékony, hogy a már a tervezés szakaszában olyan irodát képzeljünk el, amely a változó szükségleteknek megfelelően újrakonfigurálható, szinte úgy mint a LEGO-ban, itt is az egyes építőelemek ideális esetben többféle funkcióra alkalmasak, miközben mindig a közösséget építik.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Képek forrása: Az Év Irodája - Dentsu Aegis, Skyscanner és DekoRatio

Ha mindent akarsz tudni az irodapiacról, a munkahelyek világáról, a legújabb trendekről, és te akarsz lenni a legjobb, akkor jobb ha eljösz az Office Week-re és az OfficeXPO-ra!

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC