X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Megruházott kiskereskedelem

2012. Február 15. Retail
Egyre kevesebb a vásárló a kiskereskedelmi üzletekben, mostanra mindennapi vendégként a válság lépett a helyükbe a pénztáraknál.

A kialakult helyzetben a kereskedők szerint a gyakori imádkozás a legtöbb, amit mindenképpen megtehetnek. Az elkövetkező időszak sem ígér túl sok jót ? Winston Churchill szavaival élve -, vér, erőfeszítés, veríték és könny jellemzi majd a piacot.

Kevesebbet még olcsóbban

Folyamatos csökkenés és visszaesés jellemzi a kiskereskedelem forgalmát. A szektor továbbra sem tudja növelni eladásait 2011 augusztusában, így az első nyolc hónapban sem változott az értékesítés volumene a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint. Sok más területhez hasonlóan a textil-, ruházati és lábbeli- valamint a gyógyszer és gyógyászati üzletek értékesítésének volumene továbbra is elmaradt az előző év azonos időszakától.
Az amúgy is árérzékeny magyar vásárlók a mostani gazdasági helyzetben még inkább meggondolják, hogy mire költik a vékonyka pénztárcáik tartalmát. Spórolni próbál a magyar fogyasztók közel 94 százaléka, ez természetes. Közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel.

Magyarországon a spórolásra törekvők 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között, míg 55 százaléka különböző kuponokat használ. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik, majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre. További sorrend: lakóhelye vagy munkahelye közeli üzletben vásárol; alacsony árakat kínáló üzletben vásárol; kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni.

Értékesebb kosár - zöld üzlet

?A válság nagyon komoly és egyre mélyülőbb lesz, de a helyzet értékelésekor mindenképpen különbséget kell tenni a kereskedők helyzete között. Nem az adott üzlet lokációja, vagy éppen annak mérete a döntő szempont, hanem a kereskedelem típusa és a vállalkozás professzionalitása a meghatározó? ? állítja Berendi András, a Roland Divatház Zrt. tulajdonosa.

A ruhaiparban immár 25 éve tevékenykedő szakember szerint általánosságban elmondható, hogy a tapasztalt és tőkeerős multiknak mindenképpen nagyobb az esélyük a túlélésre, de akadnak olyan magyar családi magánvállalkozások, amelyek nincsenek komoly bajban.

A társaságnál teljes mértékben érzik, hogy a válság már lecsapott az országra, de a forgalmuk érdekes módon nem csökkent számottevően. A válság a Roland Divatházat annyiban érinti, hogy lényegesebben kevesebb vevő tér be üzleteikbe, ezt a korábban bevezetett forgalomszámlálás is csökkenő tendenciával támasztja alá. Az látható, hogy a vevők a komoly piaci vizsgálat után bonyolítják le vásárlásaikat, ellenben az üzletek látogatói többet költenek, több darabot vásárolnak, értékesebb kosarakkal távoznak, mint korábban.

A válság kezelése érdekében a cégnél is költségeket csökkentettek, racionalizálták működésüket, valamint a belső erőforrásokat maximalizálták. Gazdasági teljesítmény szerint kettéválasztották az üzleteiket: a nyereségeseket zöld, míg a veszteségeseket piros színnel látták el a nyilvántartásokban. Az ésszerűséget követve a piros üzletek bezárása mellett döntöttek. Természetesen ez a lépés fájdalmas volt mind anyagilag mind lelkileg, ám az így felszabaduló pénzeket a zöld üzletek fejlesztésére fordították és fordítják továbbra is. Középtávon ez a lépés a boltok fejlődését szolgálja.

Az elvárható külső - akár kormányzati - segítségről szólva Berendi András azt mondja, hogy a kiskereskedelem is megérdemelné, sőt elvárná a promóciót, hasonlóan a
hazai mezőgazdasági termékek és feldolgozóipar termékeinek népszerűsítéséhez. A hazai tapasztalatok szerint azt a szokást is meg kellene változtatni, hogy a magyarok előszeretettel járnak külföldre vásárolni.

A jövőkép sem túl bíztató Berendi szerint. ?Olyan nehéz időszak talán soha sem volt, mint amilyet a közeli jövőben át kell majd élnünk a szakmában. Az áfa emelése, a forint gyengülése, az import termékek drágulása együttesen semmiképpen sem mutatnak az eladások növekedésének irányába.? ?tette hozzá. Az igazat megvallva most nem a növekedés, hanem a biztonságos túlélés a legfontosabb célunk, így csak Winston Churchill szavait tudom idézni: vért, erőfeszítést, verítéket és könnyeket várom a kiskereskedelemben ? húzza alá Berendi András.

Már tudatosabb a vásárló

Az inkább a nyári és a karácsonyi időszakra fókuszáló Konkurencia üzlethálózat tulajdonosa, Olcsváry Zoltán tapasztalata szerint a legnagyobb változás az, hogy sokkal kevesebb az impulzív vásárlás, egyre inkább visszaesőben van ez a vásárlói hozzáállás. Így mindenképpen a tudatos vásárlókat kell megszólítani, amely réteg átalakulóban van. Akik eddig stabil vevőnek számítottak, azok most máshol és olcsóbban keresnek, viszont akik eddig drágább és exkluzívabb üzletben vásároltak, már hozzájuk pártolnak át. A cég a megváltozott körülményekre való tekintettel azt a stratégiát fogalmazta meg, hogy a fiatalokat és a pénztárcájukra odafigyelő réteget célozzák meg. Igyekeznek fókuszálni azokra a vevőkre, akik a valós igényeiknek megfelelően keresnek, és kevésbé jellemző rájuk az impulzivitás.

Egy éve megnyitották az online áruházukat, ami egy olyan platform lehet, ahol akár több üzlet korábbi forgalmát is teljesíteni lehet egyszerre, nagyobb, bérleti- és bérköltségek nélkül. A tervekhez képest jól teljesít, igaz a célkitűzés is szerényebb volt, mivel a válság kellős közepén indultak el az új szolgáltatással. Érdekes és nem várt tendencia, hogy a vásárlások 75-80 százaléka kistelepülésekről zajlik. Az ott élők először 1-2 kisebb tétellel próbálják ki a rendszert, valamint a minőséget, majd rendszeresen 16-20 ezer forintos tételekkel ismétlik meg a vásárlást. A Konkurencia számára jó hír, hogy a nem a meglévő offline vásárlókat szólították meg, hanem újabb rétegeket sikerült vásárlóként becserkészni. Azt nem lehet tudni, hogy isteni sugallat, beleérzés, vagy pusztán szerencse, de a Konkurencia éppen a válság előtt zárt be három üzletet Miskolcon, Csepelen és Nyíregyházán. Ezt követően kizárólag a rentábilis üzletek maradtak a hálózatban. Azóta nincsen szó további egységek bezárásáról.

A távolabbi kilátásokkal kapcsolatban Olcsváry Zoltán sem optimista. Úgy véli, hogy a magyar vásárlók hozzáállása keveset változik majd belátható időn belül, attól függ majd minden, hogy mennyi elkölthető bevételt realizálnak a vásárlók, illetve mennyire érzik magukat anyagilag biztonságban, ugyanis amíg nincs tervezhetőség a mindennapokban, addig mindenki nagyon odafigyel arra, hogy mennyit költ.

Amíg ezzel kapcsolatban pozitív elmozdulás látható, addig más fronton is változtatásra van szükség. A szakember szerint a bevásárlóközpontoknak még jobban figyelembe kellene venni a bérlői-mixet, illetve még jobban erősíteni az együttműködést a bérlők felé.  Sok esetben kizárólag a bérleti díj számít, azzal nem igazán foglalkoznak, hogy a különböző kereskedők egymást lehetetlenítik el? ? vallja Olcsváry.

Új partnerségek

?Korábban azt hittem, hogy az év elején találjuk magunkat a válság mélypontján, de a kiskereskedelem nyári teljesítményét tapasztalva be kellett látnom, hogy akkor még igen bizakodó voltam? ? vallja Sütő Zoltán, Griff Gentlemen?s elnök-vezérigazgatója. Az eladásokra láthatóan rányomja a bélyegét a vásárlók erősödő óvatossága, és az, hogy a mindennapos élethez nélkülözhető termékeket ritkábban, illetve megfontoltabban vásárolnak.

A kialakult helyzetre a társaság válaszul két utat választott. Egyrészt az expanziós politikát alkalmazzák, amelynek keretében stabil együttműködés kialakítására törekszenek új értékesítési együttműködőkkel, döntően olyan partnerek dolgoznak együtt, amelyek árukészletük bővítésére törekszenek. A megállapodások nyomán már nagyjából 10 új partnerrel bővült a hálózat, közöttük vannak franchise együttműködések, de viszonteladói viszonyok is kialakultak már. A másik oldalon a céget sem kerülte el a kényszerű strukturális átalakítás és a költségkímélő módszerek bevezetése sem.

?Az ágazat legnagyobb problémáját a kiszámíthatatlanság jelenti mind a kereskedők, mind a vásárlók számára? ? mondja a Griff Gentlemen?s vezetője. Szerinte nagy gond, hogy a kiskereskedők egyedül vannak, nem lépnek fel közösen érdekeikért ? akár egy konkrét bevásárlóközpontban sem. ?Egy multi megteheti, hogy az erős alkupozícióját kihasználva mágnesbérlőként leveri a bérleti díjakat magának, a kisebbek pedig rugalmasságuknak köszönhetően alkalmazkodhatnak a kialakult helyzethez, azonban az olyan közepes hálózattal és üzletnagysággal rendelkező vállalkozások ? mind a Griff Gentlemen?s is ? kényszerpályán vannak? ? rajzolja fel a kialakult viszonyokat Sütő Zoltán. A kiskereskedők rugalmasságot várnak el a bevásárlóközpontok üzemeltetőitől, különben megnézhetjük, hogy tavaszra hány üzlet lesz üresen ? figyelmeztet.

A cég egyik nagy erőssége az ismertsége, és a több évtizedes piaci jelenléte lehet, azonban még mindig nem mondható el az, hogy egy termék vagy hálózat magyar háttere előnyt jelentene a hazai vásárlók körében. Ma még mindig a ?ha magyar, akkor biztos gyengébb? gondolkodásmód dívik, de a Griff ilyen szempontból megkezdte az újrapozícionálást is. A cég mindennek ellenére jó úton halad a vásárlói bizalom elnyeréséért vívott mindennapi harcban ? állítja Sütő Zoltán. A Griff Gentlemen?s legfontosabb üzleteinek, az Allee és MOM Park bevásárlóközpontokban lévő egységeinek kialakítása, illetve felújítása is ennek jegyében történt. ?Minden nap a vevőknek való megfelelés hajt minket, és úgy tűnik, hogy a vevők azért értékelnek minden gesztust? ? mondja a tapasztalatokról.

A cikk a Retail Évkönyv 4. évfolyamának 24. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

 

Média forrás: Retail Évkönyv
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Megruházott kiskereskedelem

Egyre kevesebb a vásárló a kiskereskedelmi üzletekben, mostanra mindennapi vendégként a válság lépett a helyükbe a pénztáraknál.

A kialakult helyzetben a kereskedők szerint a gyakori imádkozás a legtöbb, amit mindenképpen megtehetnek. Az elkövetkező időszak sem ígér túl sok jót ? Winston Churchill szavaival élve -, vér, erőfeszítés, veríték és könny jellemzi majd a piacot.

Kevesebbet még olcsóbban

Folyamatos csökkenés és visszaesés jellemzi a kiskereskedelem forgalmát. A szektor továbbra sem tudja növelni eladásait 2011 augusztusában, így az első nyolc hónapban sem változott az értékesítés volumene a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint. Sok más területhez hasonlóan a textil-, ruházati és lábbeli- valamint a gyógyszer és gyógyászati üzletek értékesítésének volumene továbbra is elmaradt az előző év azonos időszakától.
Az amúgy is árérzékeny magyar vásárlók a mostani gazdasági helyzetben még inkább meggondolják, hogy mire költik a vékonyka pénztárcáik tartalmát. Spórolni próbál a magyar fogyasztók közel 94 százaléka, ez természetes. Közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel.

Magyarországon a spórolásra törekvők 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között, míg 55 százaléka különböző kuponokat használ. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik, majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre. További sorrend: lakóhelye vagy munkahelye közeli üzletben vásárol; alacsony árakat kínáló üzletben vásárol; kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni.

Értékesebb kosár - zöld üzlet

?A válság nagyon komoly és egyre mélyülőbb lesz, de a helyzet értékelésekor mindenképpen különbséget kell tenni a kereskedők helyzete között. Nem az adott üzlet lokációja, vagy éppen annak mérete a döntő szempont, hanem a kereskedelem típusa és a vállalkozás professzionalitása a meghatározó? ? állítja Berendi András, a Roland Divatház Zrt. tulajdonosa.

A ruhaiparban immár 25 éve tevékenykedő szakember szerint általánosságban elmondható, hogy a tapasztalt és tőkeerős multiknak mindenképpen nagyobb az esélyük a túlélésre, de akadnak olyan magyar családi magánvállalkozások, amelyek nincsenek komoly bajban.

A társaságnál teljes mértékben érzik, hogy a válság már lecsapott az országra, de a forgalmuk érdekes módon nem csökkent számottevően. A válság a Roland Divatházat annyiban érinti, hogy lényegesebben kevesebb vevő tér be üzleteikbe, ezt a korábban bevezetett forgalomszámlálás is csökkenő tendenciával támasztja alá. Az látható, hogy a vevők a komoly piaci vizsgálat után bonyolítják le vásárlásaikat, ellenben az üzletek látogatói többet költenek, több darabot vásárolnak, értékesebb kosarakkal távoznak, mint korábban.

A válság kezelése érdekében a cégnél is költségeket csökkentettek, racionalizálták működésüket, valamint a belső erőforrásokat maximalizálták. Gazdasági teljesítmény szerint kettéválasztották az üzleteiket: a nyereségeseket zöld, míg a veszteségeseket piros színnel látták el a nyilvántartásokban. Az ésszerűséget követve a piros üzletek bezárása mellett döntöttek. Természetesen ez a lépés fájdalmas volt mind anyagilag mind lelkileg, ám az így felszabaduló pénzeket a zöld üzletek fejlesztésére fordították és fordítják továbbra is. Középtávon ez a lépés a boltok fejlődését szolgálja.

Az elvárható külső - akár kormányzati - segítségről szólva Berendi András azt mondja, hogy a kiskereskedelem is megérdemelné, sőt elvárná a promóciót, hasonlóan a
hazai mezőgazdasági termékek és feldolgozóipar termékeinek népszerűsítéséhez. A hazai tapasztalatok szerint azt a szokást is meg kellene változtatni, hogy a magyarok előszeretettel járnak külföldre vásárolni.

A jövőkép sem túl bíztató Berendi szerint. ?Olyan nehéz időszak talán soha sem volt, mint amilyet a közeli jövőben át kell majd élnünk a szakmában. Az áfa emelése, a forint gyengülése, az import termékek drágulása együttesen semmiképpen sem mutatnak az eladások növekedésének irányába.? ?tette hozzá. Az igazat megvallva most nem a növekedés, hanem a biztonságos túlélés a legfontosabb célunk, így csak Winston Churchill szavait tudom idézni: vért, erőfeszítést, verítéket és könnyeket várom a kiskereskedelemben ? húzza alá Berendi András.

Már tudatosabb a vásárló

Az inkább a nyári és a karácsonyi időszakra fókuszáló Konkurencia üzlethálózat tulajdonosa, Olcsváry Zoltán tapasztalata szerint a legnagyobb változás az, hogy sokkal kevesebb az impulzív vásárlás, egyre inkább visszaesőben van ez a vásárlói hozzáállás. Így mindenképpen a tudatos vásárlókat kell megszólítani, amely réteg átalakulóban van. Akik eddig stabil vevőnek számítottak, azok most máshol és olcsóbban keresnek, viszont akik eddig drágább és exkluzívabb üzletben vásároltak, már hozzájuk pártolnak át. A cég a megváltozott körülményekre való tekintettel azt a stratégiát fogalmazta meg, hogy a fiatalokat és a pénztárcájukra odafigyelő réteget célozzák meg. Igyekeznek fókuszálni azokra a vevőkre, akik a valós igényeiknek megfelelően keresnek, és kevésbé jellemző rájuk az impulzivitás.

Egy éve megnyitották az online áruházukat, ami egy olyan platform lehet, ahol akár több üzlet korábbi forgalmát is teljesíteni lehet egyszerre, nagyobb, bérleti- és bérköltségek nélkül. A tervekhez képest jól teljesít, igaz a célkitűzés is szerényebb volt, mivel a válság kellős közepén indultak el az új szolgáltatással. Érdekes és nem várt tendencia, hogy a vásárlások 75-80 százaléka kistelepülésekről zajlik. Az ott élők először 1-2 kisebb tétellel próbálják ki a rendszert, valamint a minőséget, majd rendszeresen 16-20 ezer forintos tételekkel ismétlik meg a vásárlást. A Konkurencia számára jó hír, hogy a nem a meglévő offline vásárlókat szólították meg, hanem újabb rétegeket sikerült vásárlóként becserkészni. Azt nem lehet tudni, hogy isteni sugallat, beleérzés, vagy pusztán szerencse, de a Konkurencia éppen a válság előtt zárt be három üzletet Miskolcon, Csepelen és Nyíregyházán. Ezt követően kizárólag a rentábilis üzletek maradtak a hálózatban. Azóta nincsen szó további egységek bezárásáról.

A távolabbi kilátásokkal kapcsolatban Olcsváry Zoltán sem optimista. Úgy véli, hogy a magyar vásárlók hozzáállása keveset változik majd belátható időn belül, attól függ majd minden, hogy mennyi elkölthető bevételt realizálnak a vásárlók, illetve mennyire érzik magukat anyagilag biztonságban, ugyanis amíg nincs tervezhetőség a mindennapokban, addig mindenki nagyon odafigyel arra, hogy mennyit költ.

Amíg ezzel kapcsolatban pozitív elmozdulás látható, addig más fronton is változtatásra van szükség. A szakember szerint a bevásárlóközpontoknak még jobban figyelembe kellene venni a bérlői-mixet, illetve még jobban erősíteni az együttműködést a bérlők felé.  Sok esetben kizárólag a bérleti díj számít, azzal nem igazán foglalkoznak, hogy a különböző kereskedők egymást lehetetlenítik el? ? vallja Olcsváry.

Új partnerségek

?Korábban azt hittem, hogy az év elején találjuk magunkat a válság mélypontján, de a kiskereskedelem nyári teljesítményét tapasztalva be kellett látnom, hogy akkor még igen bizakodó voltam? ? vallja Sütő Zoltán, Griff Gentlemen?s elnök-vezérigazgatója. Az eladásokra láthatóan rányomja a bélyegét a vásárlók erősödő óvatossága, és az, hogy a mindennapos élethez nélkülözhető termékeket ritkábban, illetve megfontoltabban vásárolnak.

A kialakult helyzetre a társaság válaszul két utat választott. Egyrészt az expanziós politikát alkalmazzák, amelynek keretében stabil együttműködés kialakítására törekszenek új értékesítési együttműködőkkel, döntően olyan partnerek dolgoznak együtt, amelyek árukészletük bővítésére törekszenek. A megállapodások nyomán már nagyjából 10 új partnerrel bővült a hálózat, közöttük vannak franchise együttműködések, de viszonteladói viszonyok is kialakultak már. A másik oldalon a céget sem kerülte el a kényszerű strukturális átalakítás és a költségkímélő módszerek bevezetése sem.

?Az ágazat legnagyobb problémáját a kiszámíthatatlanság jelenti mind a kereskedők, mind a vásárlók számára? ? mondja a Griff Gentlemen?s vezetője. Szerinte nagy gond, hogy a kiskereskedők egyedül vannak, nem lépnek fel közösen érdekeikért ? akár egy konkrét bevásárlóközpontban sem. ?Egy multi megteheti, hogy az erős alkupozícióját kihasználva mágnesbérlőként leveri a bérleti díjakat magának, a kisebbek pedig rugalmasságuknak köszönhetően alkalmazkodhatnak a kialakult helyzethez, azonban az olyan közepes hálózattal és üzletnagysággal rendelkező vállalkozások ? mind a Griff Gentlemen?s is ? kényszerpályán vannak? ? rajzolja fel a kialakult viszonyokat Sütő Zoltán. A kiskereskedők rugalmasságot várnak el a bevásárlóközpontok üzemeltetőitől, különben megnézhetjük, hogy tavaszra hány üzlet lesz üresen ? figyelmeztet.

A cég egyik nagy erőssége az ismertsége, és a több évtizedes piaci jelenléte lehet, azonban még mindig nem mondható el az, hogy egy termék vagy hálózat magyar háttere előnyt jelentene a hazai vásárlók körében. Ma még mindig a ?ha magyar, akkor biztos gyengébb? gondolkodásmód dívik, de a Griff ilyen szempontból megkezdte az újrapozícionálást is. A cég mindennek ellenére jó úton halad a vásárlói bizalom elnyeréséért vívott mindennapi harcban ? állítja Sütő Zoltán. A Griff Gentlemen?s legfontosabb üzleteinek, az Allee és MOM Park bevásárlóközpontokban lévő egységeinek kialakítása, illetve felújítása is ennek jegyében történt. ?Minden nap a vevőknek való megfelelés hajt minket, és úgy tűnik, hogy a vevők azért értékelnek minden gesztust? ? mondja a tapasztalatokról.

A cikk a Retail Évkönyv 4. évfolyamának 24. oldalán található. Amennyiben szívesen olvasná évkönyvünk további cikkeit, tekintse meg az online változatot.

+ + +

Az iroda.hu-csoport internetes felületein megjelenő saját cikkek a kiadó szellemi tulajdonát képezik. Másolásukhoz, utánközlésükhez a kiadó engedélye szükséges. A kiadó saját tartalmak esetében, csak és kizárólag a lead átvételéhez járul hozzá, mely után a cikk linkjét kérjük elhelyezni!

 

Média forrás: Retail Évkönyv

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

Hozzászólások: 0 db

A hosszászólások moderálás után jelennek meg, melynek célja a trágár stílusú, más felhasználókat vallási, etnikai, világnézeti, vagy egyéb szempontból sértő, valamint politikai témájú hozzászólások kiszűrése.

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá a cikkhez! (kattintásra kinyílik)
iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC