X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Kihívások az irodapiacon bérlői és bérbeadói szemmel

2020. November 06. Urbanisztika
A járvány miatt, ahol a vállalat profilja megengedte, a home office egyik napról a másikra vált hétköznapi jelenséggé. Az otthoni munkavégzés tartóssá válásával szerte a világon felmerült a kérdés, hogy mi lesz az irodakultúra és ezzel együtt az irodabérleti piac sorsa. A járvány terjedésével járó bizonytalanság világszerte sorra rengette meg a bérbeadási statisztikákat. A Robertson Hungary tanácsadói összegyűjtötték az elmúlt pár hónap tapasztalatait.

A budapesti irodapiacot a kimagaslóan erős évek után hidegzuhanyként érte a koronavírus-járvány miatt visszaeső bérbeadási aktivitás. 2020 második negyedévében az érdeklődések jelentősen csökkentek, szinte eltűntek az új igények, a folyamatban lévő akvizíciók nagy részét felfüggesztették. Augusztusban úgy látszott újra indult az élet, de a 3. negyedéves bérbeadási statisztikák még mindig kedvezőtlen képet festenek.

„2020 első három negyedévében a nettó bérbeadás 46%-kal esett vissza 2019 azonos időszakához viszonyítva. A járvány terjedése általános bizonytalanságot és feszült légkört eredményezett, de a különböző profilú cégeket más-más módon érintette, így mindenki más-más válságmegoldást látott célravezetőnek. A bérbeadók megfelelve az előírásoknak, de gyakran csökkentett módban üzemeltették az irodaházakat. Több bérlő kért mentességet a fizetési kötelezettség alól, vagy javasolt fizetési átütemezést, de a bérbeadói kedvezmény nem vált általánossá. A szerződések lejáratával azonban számíthatunk arra, hogy a vállalatok átgondolják szervezeti struktúrájukat, és egészségügyi, gazdasági, vagy egyéb megfontolásból csökkentik a bérelt területek nagyságát” – mondta Szapáry Zsolt, a Robertson Hungary, irodabérbeadási részlegének vezetője.

Számos vállalatot az irodával kapcsolatos döntés idején ért a koronavírus-járvány kirobbanása. Ebben a helyzetben érthető volt, hogy minden cég a biztonságos operáció megoldását sorolta előtérbe, és felfüggesztett minden egyéb projektet. Aki megtehette az próbált még időt nyerni az irodával kapcsolatos döntések meghozatalára, a szerződések közelgő fix lejárati időpontja azonban nem teszi lehetővé a végtelenségig történő halogatást.

„Több ügyfél esetében is azt tapasztaltuk, hogy a kezdeti igények gyökeresen átalakultak a járvány elhúzódásával. Egyre többen ismerték fel, hogy a home office és irodai munkavégzés kombinációja lehet a jövő. Az operáció átgondolásával, új típusú irodaterek kialakításával nemcsak a munkavállalók biztonsága teremthető meg, hanem csökkenthető a bérbe vett irodaterület mérete is. A távolságtartás biztosítása és az ún. egészségügyi terek kialakítása  fontos szerepet kapott az irodák tervezése során. Jelen helyzetben azonban a gazdasági megfontolások kiemelt szerepet játszanak, nem egy ügyfél esetében azt tapasztaltuk, hogy az új koncepció kialakítása során legalább 20-30%-os terület megtakarítást tudtak elérni – tette hozzá Tilki Róbert, a Robertson Hungary ügyvezető igazgatója.

Irányvonalak már látszanak az irodapiacon, de a járvány irodapiacra gyakorolt hosszabbtávú hatásairól leghamarabb jövő tavasszal lesz pontosabb képünk. Az előre gondolkodó cégek már a COVID utáni időszakra készülnek, nagyon sokan vannak, akik a járvány alatti tapasztalatokat hamar beépítették mindennapi operációjukba. Sok olyan cég van, akiket a járvány negatívan érintett és a költségcsökkentés az elsődleges. Az azonban biztos, hogy az irodai munkakultúra gyökeres átalakulása várható a következő években, ami a bérelt irodaterületek nagyságára is hatással lesz.

Fotó: shutterstock.com

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Kihívások az irodapiacon bérlői és bérbeadói szemmel

2020. November 06. Urbanisztika
A járvány miatt, ahol a vállalat profilja megengedte, a home office egyik napról a másikra vált hétköznapi jelenséggé. Az otthoni munkavégzés tartóssá válásával szerte a világon felmerült a kérdés, hogy mi lesz az irodakultúra és ezzel együtt az irodabérleti piac sorsa. A járvány terjedésével járó bizonytalanság világszerte sorra rengette meg a bérbeadási statisztikákat. A Robertson Hungary tanácsadói összegyűjtötték az elmúlt pár hónap tapasztalatait.

A budapesti irodapiacot a kimagaslóan erős évek után hidegzuhanyként érte a koronavírus-járvány miatt visszaeső bérbeadási aktivitás. 2020 második negyedévében az érdeklődések jelentősen csökkentek, szinte eltűntek az új igények, a folyamatban lévő akvizíciók nagy részét felfüggesztették. Augusztusban úgy látszott újra indult az élet, de a 3. negyedéves bérbeadási statisztikák még mindig kedvezőtlen képet festenek.

„2020 első három negyedévében a nettó bérbeadás 46%-kal esett vissza 2019 azonos időszakához viszonyítva. A járvány terjedése általános bizonytalanságot és feszült légkört eredményezett, de a különböző profilú cégeket más-más módon érintette, így mindenki más-más válságmegoldást látott célravezetőnek. A bérbeadók megfelelve az előírásoknak, de gyakran csökkentett módban üzemeltették az irodaházakat. Több bérlő kért mentességet a fizetési kötelezettség alól, vagy javasolt fizetési átütemezést, de a bérbeadói kedvezmény nem vált általánossá. A szerződések lejáratával azonban számíthatunk arra, hogy a vállalatok átgondolják szervezeti struktúrájukat, és egészségügyi, gazdasági, vagy egyéb megfontolásból csökkentik a bérelt területek nagyságát” – mondta Szapáry Zsolt, a Robertson Hungary, irodabérbeadási részlegének vezetője.

Számos vállalatot az irodával kapcsolatos döntés idején ért a koronavírus-járvány kirobbanása. Ebben a helyzetben érthető volt, hogy minden cég a biztonságos operáció megoldását sorolta előtérbe, és felfüggesztett minden egyéb projektet. Aki megtehette az próbált még időt nyerni az irodával kapcsolatos döntések meghozatalára, a szerződések közelgő fix lejárati időpontja azonban nem teszi lehetővé a végtelenségig történő halogatást.

„Több ügyfél esetében is azt tapasztaltuk, hogy a kezdeti igények gyökeresen átalakultak a járvány elhúzódásával. Egyre többen ismerték fel, hogy a home office és irodai munkavégzés kombinációja lehet a jövő. Az operáció átgondolásával, új típusú irodaterek kialakításával nemcsak a munkavállalók biztonsága teremthető meg, hanem csökkenthető a bérbe vett irodaterület mérete is. A távolságtartás biztosítása és az ún. egészségügyi terek kialakítása  fontos szerepet kapott az irodák tervezése során. Jelen helyzetben azonban a gazdasági megfontolások kiemelt szerepet játszanak, nem egy ügyfél esetében azt tapasztaltuk, hogy az új koncepció kialakítása során legalább 20-30%-os terület megtakarítást tudtak elérni – tette hozzá Tilki Róbert, a Robertson Hungary ügyvezető igazgatója.

Irányvonalak már látszanak az irodapiacon, de a járvány irodapiacra gyakorolt hosszabbtávú hatásairól leghamarabb jövő tavasszal lesz pontosabb képünk. Az előre gondolkodó cégek már a COVID utáni időszakra készülnek, nagyon sokan vannak, akik a járvány alatti tapasztalatokat hamar beépítették mindennapi operációjukba. Sok olyan cég van, akiket a járvány negatívan érintett és a költségcsökkentés az elsődleges. Az azonban biztos, hogy az irodai munkakultúra gyökeres átalakulása várható a következő években, ami a bérelt irodaterületek nagyságára is hatással lesz.

Fotó: shutterstock.com

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC