X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Forradalmi helyzet az irodákban. Minden bizonytalan és minden változik

2020. November 03. Urbanisztika
Különleges év az idei, talán forradalmi változásoknak is a szemtanúi vagyunk. De hát volt már ilyen a történelemben, mondta Paukovics Gábor, a Kinnarps regionális projektmenedzsere az OfficeUP Hybrid konferencián.

Az „Irodáink: kihívás vagy lehetőség?” című előadás mozgalmasra sikeredett olyan szempontból, hogy számos aspektust és lehetőséget vetett fel Paukovics Gábor, hiszen valóban különleges az idei év. Bár ez már szinte közhely, de ha tényleg belegondolunk, hogy mi történik az irodapiacon, akkor egy globális ötletelés kellős közepébe csöppenünk, ahol felmerül az újratervezés, az átalakítás, a rugalmasság és sorolhatnánk még a kifejezéseket.

De voltak már korábban is forradalmi változások, folytatta az előadó, mintha vígaszt kívánna nyújtani a nagyérdeműnek, pedig lassan már hozzá kell szoknunk, hogy a 21. században szinte percenként változik minden. A nagybetűs „technológia” sem ül a babérjain, folyton „kitalálnak” valamit. A Kinnarps regionális projektmenedzsere mindjárt meg is említi a villanykörtét, és ha belegondolunk, tényleg forradalmi változásokat indított be, szinte új dimenzióba repítette az irodai munkát.

Még számos fázist említhetnénk az irodai tevékenység fejlődési pályáján, de most ugorjunk a számítógépekhez, amelyek megjelenése ugyancsak forradalmi tett volt. Később a munkahelyek nem csupán a négy falat jelentették, hanem számítani kezdett, hogy milyen közegben dolgoznak az emberek, a színeket és formákat a dolgozókhoz kezdték el igazítani.

Ma pedig eljutottunk odáig, hogy a nagybetűs ember került a középpontba, ráadásul az ezredforduló után a munkaerőpiacon megjelen új generációk új stílust követeltek, jött a csocsó, a nyitott állmennyezet stb. Nagyjából 10 éve kezdődött az a trend, hogy a céges identitás megjelent a köztudatban, hogy milyen kultúrát és értékeket képvisel, mit nyújt az alkalmazottainak és az ügyfeleinek.

Ma pedig maszkban ülünk, az emberközpontúság úgy érkezett meg az irodákba, hogy paradox módon be is zártak a munkahelyek, hogy vigyázzanak az emberekre. A közösségi funkció előtérbe kerül, bevonják a munkavállalókat a helyiségek kialakításába, most pedig hirtelen kötelező lett a társadalmi távolságtartás, a fertőtlenítés, a biztonság stb. Két véglet jelent meg hirtelen egymás mellett rövid idő alatt. A cégek kényelemmel, társalgóval, játékszobával toborozzák a dolgozókat, most pedig előtérbe került a home office – tette hozzá Paukovics Gábor.

De mi most az üzleti trend, merül fel a kérdés ebben a hektikus világban. A változásteremtés. Járvány mellett és anélkül is. A már említett emberközpontúság miatt fontos a közös gondolkodás. Személyes interjúk, kérdőíves felmérések alapján meghatározni: hogyan lehet értéket teremteni a dolgozóknak. Most a pandémia miatt különösen lényeges a közös gondolkodás, hogy tanuljunk egymástól.

A Kinnarps által megkérdezettek cégeknél, partnereknél a dolgozók kis százaléka szeretne állandóan otthon dolgozni, vagyis az 5 nap home office vagy az 5 nap iroda nem menő. Nagyjából 2-3 nap irodai munka lehet a nyerő, amely sokkal több rugalmas helyet, kevesebb dedikált munkateret kíván. Mindemellett probléma, hogy a távmunka feltételei sincsenek meg sok helyen, hiszen otthon nemigen rendelkezünk ergonomikus munkaállomással, mondjuk egy menő és márkás irodaszékkel, amely védi a gerincünket.

Az irodafunkciók átalakulnak, új fókuszok lesznek a munahelyeken, olyan kifejezések szerepe nő meg, mint például a kollaboráció, a szórakoztatás, a közösségépítés vagy éppen a közös gondolkodás. Az iroda kínáljon valós alternatívát a távmunkával szemben. Átfogóan tekintve az irodafunkciókat, március óta megváltozott a világ, folyamatos a bizonytalanság, de tanulni kell a múlt hibáiból, el kell engedni a dogmákat és a trendeket.

A munkatérnek több funkciója lesz, még cizelláltabb lesz az iroda. Dedikált munkaállomásai lesznek továbbra is a speciális kiegészítő tevékenységeknek, mint a HR, az IT. A nomádoknak erre nincs szükségük, de a megnövekvő home office miatt szabályrendszert kell kialakítani az új világra szabva. Sőt, külsős coworking helyszíneken is dolgozhatnak a kollégák a cég központi bérleményén kívül. Az USA-ban, ahol jelentős az elővárosok szerepe, egyre több külsős irodateret bérelnek a vállalatok, így a dolgozók egy része időnként nem jön be a céges székhelyre, ezzel utazási és étkezi költséget takarítanak meg, támogatják a helyi üzleteket és még az ingázás sem okoz környezetkárosítást.

Összességében egyre nagyobb szerepet kapnak a szociális készségek, így többek között az empátia, a tisztelet, a kíváncsiság, a kölcsönös segítség, a bizalom. Ha bizalmat adsz, bizalmat kapsz vissza, ha ítélkezel, ítéletet kapsz vissza, szeretet, empátia, csak így lehet előre menni, fejezte be előadását Paukovics Gábor.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Forradalmi helyzet az irodákban. Minden bizonytalan és minden változik

Különleges év az idei, talán forradalmi változásoknak is a szemtanúi vagyunk. De hát volt már ilyen a történelemben, mondta Paukovics Gábor, a Kinnarps regionális projektmenedzsere az OfficeUP Hybrid konferencián.

Az „Irodáink: kihívás vagy lehetőség?” című előadás mozgalmasra sikeredett olyan szempontból, hogy számos aspektust és lehetőséget vetett fel Paukovics Gábor, hiszen valóban különleges az idei év. Bár ez már szinte közhely, de ha tényleg belegondolunk, hogy mi történik az irodapiacon, akkor egy globális ötletelés kellős közepébe csöppenünk, ahol felmerül az újratervezés, az átalakítás, a rugalmasság és sorolhatnánk még a kifejezéseket.

De voltak már korábban is forradalmi változások, folytatta az előadó, mintha vígaszt kívánna nyújtani a nagyérdeműnek, pedig lassan már hozzá kell szoknunk, hogy a 21. században szinte percenként változik minden. A nagybetűs „technológia” sem ül a babérjain, folyton „kitalálnak” valamit. A Kinnarps regionális projektmenedzsere mindjárt meg is említi a villanykörtét, és ha belegondolunk, tényleg forradalmi változásokat indított be, szinte új dimenzióba repítette az irodai munkát.

Még számos fázist említhetnénk az irodai tevékenység fejlődési pályáján, de most ugorjunk a számítógépekhez, amelyek megjelenése ugyancsak forradalmi tett volt. Később a munkahelyek nem csupán a négy falat jelentették, hanem számítani kezdett, hogy milyen közegben dolgoznak az emberek, a színeket és formákat a dolgozókhoz kezdték el igazítani.

Ma pedig eljutottunk odáig, hogy a nagybetűs ember került a középpontba, ráadásul az ezredforduló után a munkaerőpiacon megjelen új generációk új stílust követeltek, jött a csocsó, a nyitott állmennyezet stb. Nagyjából 10 éve kezdődött az a trend, hogy a céges identitás megjelent a köztudatban, hogy milyen kultúrát és értékeket képvisel, mit nyújt az alkalmazottainak és az ügyfeleinek.

Ma pedig maszkban ülünk, az emberközpontúság úgy érkezett meg az irodákba, hogy paradox módon be is zártak a munkahelyek, hogy vigyázzanak az emberekre. A közösségi funkció előtérbe kerül, bevonják a munkavállalókat a helyiségek kialakításába, most pedig hirtelen kötelező lett a társadalmi távolságtartás, a fertőtlenítés, a biztonság stb. Két véglet jelent meg hirtelen egymás mellett rövid idő alatt. A cégek kényelemmel, társalgóval, játékszobával toborozzák a dolgozókat, most pedig előtérbe került a home office – tette hozzá Paukovics Gábor.

De mi most az üzleti trend, merül fel a kérdés ebben a hektikus világban. A változásteremtés. Járvány mellett és anélkül is. A már említett emberközpontúság miatt fontos a közös gondolkodás. Személyes interjúk, kérdőíves felmérések alapján meghatározni: hogyan lehet értéket teremteni a dolgozóknak. Most a pandémia miatt különösen lényeges a közös gondolkodás, hogy tanuljunk egymástól.

A Kinnarps által megkérdezettek cégeknél, partnereknél a dolgozók kis százaléka szeretne állandóan otthon dolgozni, vagyis az 5 nap home office vagy az 5 nap iroda nem menő. Nagyjából 2-3 nap irodai munka lehet a nyerő, amely sokkal több rugalmas helyet, kevesebb dedikált munkateret kíván. Mindemellett probléma, hogy a távmunka feltételei sincsenek meg sok helyen, hiszen otthon nemigen rendelkezünk ergonomikus munkaállomással, mondjuk egy menő és márkás irodaszékkel, amely védi a gerincünket.

Az irodafunkciók átalakulnak, új fókuszok lesznek a munahelyeken, olyan kifejezések szerepe nő meg, mint például a kollaboráció, a szórakoztatás, a közösségépítés vagy éppen a közös gondolkodás. Az iroda kínáljon valós alternatívát a távmunkával szemben. Átfogóan tekintve az irodafunkciókat, március óta megváltozott a világ, folyamatos a bizonytalanság, de tanulni kell a múlt hibáiból, el kell engedni a dogmákat és a trendeket.

A munkatérnek több funkciója lesz, még cizelláltabb lesz az iroda. Dedikált munkaállomásai lesznek továbbra is a speciális kiegészítő tevékenységeknek, mint a HR, az IT. A nomádoknak erre nincs szükségük, de a megnövekvő home office miatt szabályrendszert kell kialakítani az új világra szabva. Sőt, külsős coworking helyszíneken is dolgozhatnak a kollégák a cég központi bérleményén kívül. Az USA-ban, ahol jelentős az elővárosok szerepe, egyre több külsős irodateret bérelnek a vállalatok, így a dolgozók egy része időnként nem jön be a céges székhelyre, ezzel utazási és étkezi költséget takarítanak meg, támogatják a helyi üzleteket és még az ingázás sem okoz környezetkárosítást.

Összességében egyre nagyobb szerepet kapnak a szociális készségek, így többek között az empátia, a tisztelet, a kíváncsiság, a kölcsönös segítség, a bizalom. Ha bizalmat adsz, bizalmat kapsz vissza, ha ítélkezel, ítéletet kapsz vissza, szeretet, empátia, csak így lehet előre menni, fejezte be előadását Paukovics Gábor.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC