X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Budapesten még várni kell a feltámadásra. Bulinegyed, Airbnb és mások

2020. November 25. Urbanisztika
A több mint 100 néző részvételével tegnap lezajlott webináriumon Faix Csabával, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatójával beszélgettek a turizmusonline.hu munkatársai a szakmabeliek kérdései alapján.

A szakember elmondta, hogy társszervezetekkel, elsőként a Magyar Turisztikai Ügynökséggel (MTÜ) egyeztetve zajlik a Budapest-stratégia kidolgozása, amellyel nagy adósságot törlesztenek, utoljára 2006-ban született marketingstratégia fővárosunk népszerűsítésére. Ezzel párhuzamosan egy városmárka kutatás is készül, amelyben az itt élőket kérdezik arról, mit mutatnának meg a külföldieknek. A vezérigazgató szerint a stratégia egyik fontos feltétele, hogy az itt élők és a külföldiek számára egyaránt vonzó képet építsen a fővárosról, írja a turizmusonline.hu.

A fapadosok utazóközönsége nélkül nincs budapesti turizmus

Arról, hogy a restartkor magunk mögött lehet-e hagyni az itt élők számára sok hátránnyal is járó buliturizmust, Faix aláhúzta, Budapest most nincs abban a helyzetben, hogy ezt megtegye, hiszen békeidőben is a fapadosok közönsége tartja el a főváros turizmusát.

Faix mindemellett hisz abban, hogy a bulituristákat lehet és kell is edukálni, annak érdekében, hogy az itt tartózkodásuk a helyiek számára is elfogadható legyen. Az együttélés jegyében tárgyaltak például a brit nagykövetséggel brit rendőrök idetelepítéséről, és a vendéglátósokkal is együttműködésben gondolkoznak a kulturált vendégfogadás szabályain.

Három hívószó a covid után

Faix szerint nem életszerű, hogy a belföldi vendégkör pótolni tudja a kieső külföldi keresletet, mégis a külföldi keresletnek való kitettség ébresztette rá a szakmát, fontos, hogy a külföld-belföld arány a fővárosban némileg változzon az utóbbi javára. A statisztikák alapján 85-90 százalékban külföldiek töltik a főváros szálláshelyeit, leginkább üzleti utazók töltenek el számottevő vendégéjszakát vidékről.

Faix szerint az egyik legfontosabb cél, hogy a 2019-ben már az overtourism határát súroló, turistákkal túltelített belvárosból szétoszlassák a Budapestre kíváncsiak tömegét a város egyéb, kevésbé ismert területein.

A születő stratégia három alappillérének egyike tehát a sokközpontúság, vagyis a földrajzi koncentráltság oldása és a város számos különböző arcának a megmutatása. Ez a szellősebb, élhetőbb eloszlás biztosítja majd a második alappillért, a biztonságot, ami a posztcovidos időszakban különösen jó üzenet lehet. A harmadik fontos hívószó Budapest turizmusában a fenntarthatóság lesz, ebben egyébként nagyon hisz a fővárosi vezetés.

Faix Csaba úgy becsüli, hogy nyáron már lesz némi „vendégmozgás” a fővárosban, de messze nem a korábban megszokott szinten. A vezérigazgató szerint érdemben 2022 tavaszán várhatók turisták Budapesten, az azt megelőző fél év – az ősz és a tél – hagyományosan nem túl erősek nálunk.

A SURE program sokakon segíthet

Faix Csaba megígérte, hogy a vendéglátóhelyek számára a teraszok bérleti díjának mérséklésében ismét készséggel közreműködnek a fővárosnál. Az Európai Bizottság áprilisban jelentette be, hogy SURE néven 100 milliárd eurós hitelprogramot indít azért, hogy a tagállamok megakadályozzák a válság miatti tömeges elbocsátásokat. A magyar kormány is pályázott az olcsó uniós hitelre. Romániának már megítéltek több tíz milliárd eurót, a magyar igények elbírálása politikai ütésváltás miatt csúszik, de várhatóan mi is kapunk egy a románokénál jóval kisebb összeget.

Airbnb: a kevesebb több

A rövidtávú lakáskiadás kérdéskörében a szakember kiemelte, hogy a főváros részben lakhatási kérdésként tekint az Airbnb szabályozásának szükségességére. Faix szerint az Airbnb-zés iparivá válásával háttérbe szorult az az eredeti elképzelés, hogy a külföldiek a nagyi lakását használva vagy a pár hétig üresen álló ingatlanokat igénybe véve a helyiek életébe nyerhessenek bepillantást. „Azt gondoljuk, az a megoldás, hogy kevesebb lakást lehessen kínálni a piacon rövid távú lakáskiadás céljával, így az elszállt albérletárak újra igazodhatnak a helyiek pénztárcájához is.”

Faix Csaba nem lát előrelépést abban, hogy a Kifaludy Szálláshelyfejlesztési Programot –  ahogyan már korábban javasolta a döntéshozóknak – terjesszék ki a budapesti szálláshelyekre is. Szerinte a főváros kizárását az sem indokolja, hogy itt nem felhasználhatók az EU-s pénzek, hiszen ebben a programban döntően nem is uniós források kerülnek szétosztásra.

Fotó pixabay.com

Média forrás: turizmusonline.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Budapesten még várni kell a feltámadásra. Bulinegyed, Airbnb és mások

2020. November 25. Urbanisztika
A több mint 100 néző részvételével tegnap lezajlott webináriumon Faix Csabával, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatójával beszélgettek a turizmusonline.hu munkatársai a szakmabeliek kérdései alapján.

A szakember elmondta, hogy társszervezetekkel, elsőként a Magyar Turisztikai Ügynökséggel (MTÜ) egyeztetve zajlik a Budapest-stratégia kidolgozása, amellyel nagy adósságot törlesztenek, utoljára 2006-ban született marketingstratégia fővárosunk népszerűsítésére. Ezzel párhuzamosan egy városmárka kutatás is készül, amelyben az itt élőket kérdezik arról, mit mutatnának meg a külföldieknek. A vezérigazgató szerint a stratégia egyik fontos feltétele, hogy az itt élők és a külföldiek számára egyaránt vonzó képet építsen a fővárosról, írja a turizmusonline.hu.

A fapadosok utazóközönsége nélkül nincs budapesti turizmus

Arról, hogy a restartkor magunk mögött lehet-e hagyni az itt élők számára sok hátránnyal is járó buliturizmust, Faix aláhúzta, Budapest most nincs abban a helyzetben, hogy ezt megtegye, hiszen békeidőben is a fapadosok közönsége tartja el a főváros turizmusát.

Faix mindemellett hisz abban, hogy a bulituristákat lehet és kell is edukálni, annak érdekében, hogy az itt tartózkodásuk a helyiek számára is elfogadható legyen. Az együttélés jegyében tárgyaltak például a brit nagykövetséggel brit rendőrök idetelepítéséről, és a vendéglátósokkal is együttműködésben gondolkoznak a kulturált vendégfogadás szabályain.

Három hívószó a covid után

Faix szerint nem életszerű, hogy a belföldi vendégkör pótolni tudja a kieső külföldi keresletet, mégis a külföldi keresletnek való kitettség ébresztette rá a szakmát, fontos, hogy a külföld-belföld arány a fővárosban némileg változzon az utóbbi javára. A statisztikák alapján 85-90 százalékban külföldiek töltik a főváros szálláshelyeit, leginkább üzleti utazók töltenek el számottevő vendégéjszakát vidékről.

Faix szerint az egyik legfontosabb cél, hogy a 2019-ben már az overtourism határát súroló, turistákkal túltelített belvárosból szétoszlassák a Budapestre kíváncsiak tömegét a város egyéb, kevésbé ismert területein.

A születő stratégia három alappillérének egyike tehát a sokközpontúság, vagyis a földrajzi koncentráltság oldása és a város számos különböző arcának a megmutatása. Ez a szellősebb, élhetőbb eloszlás biztosítja majd a második alappillért, a biztonságot, ami a posztcovidos időszakban különösen jó üzenet lehet. A harmadik fontos hívószó Budapest turizmusában a fenntarthatóság lesz, ebben egyébként nagyon hisz a fővárosi vezetés.

Faix Csaba úgy becsüli, hogy nyáron már lesz némi „vendégmozgás” a fővárosban, de messze nem a korábban megszokott szinten. A vezérigazgató szerint érdemben 2022 tavaszán várhatók turisták Budapesten, az azt megelőző fél év – az ősz és a tél – hagyományosan nem túl erősek nálunk.

A SURE program sokakon segíthet

Faix Csaba megígérte, hogy a vendéglátóhelyek számára a teraszok bérleti díjának mérséklésében ismét készséggel közreműködnek a fővárosnál. Az Európai Bizottság áprilisban jelentette be, hogy SURE néven 100 milliárd eurós hitelprogramot indít azért, hogy a tagállamok megakadályozzák a válság miatti tömeges elbocsátásokat. A magyar kormány is pályázott az olcsó uniós hitelre. Romániának már megítéltek több tíz milliárd eurót, a magyar igények elbírálása politikai ütésváltás miatt csúszik, de várhatóan mi is kapunk egy a románokénál jóval kisebb összeget.

Airbnb: a kevesebb több

A rövidtávú lakáskiadás kérdéskörében a szakember kiemelte, hogy a főváros részben lakhatási kérdésként tekint az Airbnb szabályozásának szükségességére. Faix szerint az Airbnb-zés iparivá válásával háttérbe szorult az az eredeti elképzelés, hogy a külföldiek a nagyi lakását használva vagy a pár hétig üresen álló ingatlanokat igénybe véve a helyiek életébe nyerhessenek bepillantást. „Azt gondoljuk, az a megoldás, hogy kevesebb lakást lehessen kínálni a piacon rövid távú lakáskiadás céljával, így az elszállt albérletárak újra igazodhatnak a helyiek pénztárcájához is.”

Faix Csaba nem lát előrelépést abban, hogy a Kifaludy Szálláshelyfejlesztési Programot –  ahogyan már korábban javasolta a döntéshozóknak – terjesszék ki a budapesti szálláshelyekre is. Szerinte a főváros kizárását az sem indokolja, hogy itt nem felhasználhatók az EU-s pénzek, hiszen ebben a programban döntően nem is uniós források kerülnek szétosztásra.

Fotó pixabay.com

Média forrás: turizmusonline.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC